Александър Николов: ГЕРБ трябва да спечели изборите за кмет в Плевен, ако искат гражданите да има промяна и развитие.

25.10.2019 8:50

Александър Николов, магистър по право, международни отношения и финансов мениджмънт; юрист с над десет-годишен юридически стаж в съдебната система. Председател на Управителния съвет на Сдружение на администрацията в органите на съдебната власт. Адвокат в една от големите адвокатски кантори. Има натрупан опит по дела, свързани със Закона за обществени поръчки (ЗОП), Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), с обжалването на финансови корекции и верификация на средства, Закона за местните данъци и такси /ЗМДт/, Закона за достъпа до обществена информация (ЗДОИ) и Административнопроцесуалния кодекс (АПК). Семеен е и има дъщеря на 7 години.
Кандидат за общински съветник в Община Плевен от гражданската квота на ПП ГЕРБ.

– Г-н Николов, какво е моментното състояние на Плевен?
– Управлението на Найден Зеленогорски и Георг Спартански в последните 20 години нанесоха непоправими щети и доведоха Плевен до пълен икономически срив. Към днешна дата Плевен е изправен пред сериозно изпитание, породено от липсата на работеща икономика, ниско трудово възнаграждение и недостатъчни възможности за реализация. Високите данъци, отсъствието на здрава бизнес среда, ниското ниво на чуждестранни инвестиции и напускането на младите хора са основните проблеми на Плевен. Това е и сферата, в която младите най-пряко усещат последствията от икономическата криза. Инвестиционният интерес към Плевен е пренебрежимо малък. Една от причините е липсата на каквато и да е работеща местна политика за привличане на инвеститорския интерес към Плевен. Основен проблем е и демографският срив, който придобива застрашителни размери. Всички ние виждаме, че градът ни е мръсен и занемарен. Контейнерите за боклук са стари и препълнени, улиците са покрити с кал и прах, междублоковите пространства са обрасли и занемарени, уличното озеленяване и дърветата не се поддържат, а нерегламентираните сметища продължават да изникват. Около контейнерите за смет има много разхвърляни боклуци, които се разнасят из целия град от бездомните кучета и хората влизащи с каруци в града.
На следващо място нищо не е направено да се реши проблема с високата популация на бездомни кучета, които нападат хората, особено през зимните месеци. Голям проблем също са превозните средства, задвижвани от животинска тяга. Въпреки многократните молби на гражданите, общинската администрация прехвърля отговорността към Пътна полиция. В крайните квартали инфраструктурата е още по-занемарена, освен улиците и тротоарите, детските площадки също не са добре поддържани и дори са опасни за децата. Хората се принуждават да си ги ремонтират и обезопасяват сами. Това са само малка част от проблемите. В дългосрочен план Плевен е сринат до основи, както икономически и демографски, така и инфраструктурно. От нас зависи, дали ще има промяна.
– Колко точно е сериозен този срив?
– Ще се позова на аргументи и статистика за състоянието на Плевен към настоящия момент. Същите могат лесно да бъдат проверени и не се базират на черен пиар, както твърдят Найден Зеленогорски и Георг Спартански. През последните десет години населението в областта намалява с над 60 хиляди души. Населението в трудоспособна възраст е 56,4 % от цялото население в областта. Плевен е сред градовете с най-високо намаление на трудоспособното население. Това се отразява пагубно върху други сфери на живота и на първо място това е образованието. Непродуктивната връзка на бизнеса с училищата за практическа подготовка на завършващите възпрепятства възможността на младите хора за реализация. Активното население с висше образование е 17,5 %. Тези тенденции намират своето отражение в плевенската икономика и бизнес среда. Преките чуждестранни инвестиции в областта са ниски, 530 евро на 1000 души, срещу средните за страната 2930 евро. Успеваемостта в усвояването на европейски средства също е ниска. Изплатените по оперативни програми 70 евро на човек, са много далеч от водещите общини – Габрово с 309 евро и Ловеч – с 266 евро на човек от населението. Плевен поддържа средно равнище на безработица малко над 7%. Тревожен е броя на продължително безработните – над 7 500 човека, от които не малка част са младите хора. Липсата на квалифицирани кадри възпира потенциалните инвеститори и допълнително задълбочава проблемите в образованието и икономиката. Крайно време е Плевен да бъде превключен на нова скорост и да се развива като другите европейски градове, а не да стои на едно положение.
Призовавам всички граждани на Плевен, ако искат да променят тази статистика и да настъпи промяна в Плевен да подкрепят кандидата на ПП ГЕРБ Мирослав Петров.
– Какво е решението на тези проблеми?
– Политика за връщане на квалифицирана работна ръка от чужбина. Ключов проблем, срещан както от местни, така и от чуждестранни инвеститори, са бавните и тромави административни процедури, които те трябва да извървят. Това отказва много от тях, особено желаещите да построят производствени мощности или логистични халета. Въпреки че градът ни има приет Общински план за развитие, обидно малка част от мерките, заложени в него, са изпълнени или са в процес на изпълнение. Същевременно, с част от своите действия, управлението на г-н Спартански не просто не следва, а изцяло е абдикирало от обещаното и написаното в своята програма за развитие. На плевенчани им омръзна всички общински стратегии да бъдат просто любезни благопожелания. Затова трябва да се сложи край на празните приказки и да се започне с реални действия за създаването на бизнес среда, която не просто ще осигурява инвестиции и икономически растеж, но и ще създава климат на доверие, законност и просперитет за бизнеса и за всички плевенчани.
Г-н Спартански и г-н Зеленогорски се опитват да променят фокуса в кампанията чрез изказвания за предизвестен резултат и манипулиране на общественото мнение. Това е механизъм, с който се цели да се отклони общественото мнение от реалните проблеми на Плевен, а причината е липсата на приоритетите и програма на г-н Спартански за управлението на град Плевен. Най-важното е от какво има нужда Плевен – да ускорим промяната с опит, професионализъм и конкретни решения. Да застанем с лицето си, с това, което правим, с плановете и проектите за развитието на Плевен. Гражданите сами ще преценят дали искат да продължи застоя в който е изпаднал Плевен.
– Как могат да се ангажират младите хора да останат в Плевен?
– В програмата на ПП ГЕРБ сме си поставили за цел да разрешим въпроса с липсата на обвързаност между професионалното образование и нуждите на бизнеса, водещо до липса на квалифицирана работна ръка за настоящи и потенциални инвеститори. Ще работя за разрешаване за разрешаването на този проблем. Образованието трябва да отговаря на потребностите на бизнеса, като се създаде такава връзка между тях, че бизнесът да разполага с компетентни кадри, а младите хора да не напускат района в търсене на добре платена работа. Възможният механизъм трябва да включва съвременни професионални училища и добра работна среда. Решението на този въпрос е приложението на дуалното образование в учебните програми на професионални училища, като това включва стандартната теоретична подготовка, така и задължителен стаж в дадено предприятие в зависимост от специалността. Предимствата на такава форма на обучение са много, особено за самите ученици, които освен че получават заплащане (обикновено между една трета и половината от обичайната заплата), придобиват и практически опит по време на обучението си. В резултат на това те излизат подготвени на пазара на труда, което пък позволява започването на по-добра работа срещу по-високо заплащане. Погледнато от по-широк ъгъл, дуалната форма на обучение играе важна роля и за икономиката на съответната област, която го прилага, като оказва пряко влияние върху намаляването на младежката безработица с всички ползи, следващи от това. Образованието трябва да отговаря на потребностите на бизнеса.
На следващо място считам, че масовият спорт е в основата на здравословния начин на живот. Той възпитава постоянство, упоритост и дисциплина и разтоварва от ежедневния стрес, а за младите и подрастващите е и жизнена необходимост. Затова ще продължим тази политика и си поставяме за цел да изградим в кварталите истински спортни площадки за уличен фитнес. България е на 6-о място в Европейския съюз по затлъстяване на деца от 11 до 17 години. Всеки трети първокласник, всеки втори мъж и всяка трета жена страдат от наднормено тегло. Ще предложа да се създадат регионални структури на Министерството на младежта и спорта, да се напишат общински програми, както и спортните федерации да изградят регионални структури за развитието на спорта в рамките на общината.
– Какво е необходимо на Плевен, за да привлече инвеститори?
– На първо място за да стане Плевенска община интересен регион за инвеститорите е необходимо актуализирането на всички подзаконовите нормативи за работа на общинския съвет и общинска администрация с оглед съобразяването им със закона, насърчаването на гражданските инициативи, социални проучвания за установяване потребностите на населението на общината,публично-частно партньорство, както и проектите по европейски програми са част от работещи механизми за подобряване средата на живот в общината. Не е достатъчно да управляваш само чрез общинския бюджет, както правеше четири години настоящата администрация. Необходимо е да се създадат условия за развитие на региона, да се осъществи инфраструктурна свързаност с новите магистрали и първокласни пътища, като това ще създаде условия за нови предприятия,увеличение на автомобилният трафик, пътникопотока, увеличаване на услугите и т.н. В резултат на гореизложеното ще се увеличат и приходите в Общинският Бюджет, чрез които ще може да се решават по-добре социалните проблеми на живущите в Общината.
– Г-н Николов, каква е вашата лична мотивация да се кандидатирате за общински съветник?
– Моята кауза е да се чува гласът на гражданите в Общинския съвет. Той трябва да работи прозрачно,аргументирано и спокойно,така че гражданите да знаят защо е взето едно или друго решение. Смятам, че Плевен има нужда от млади и независими хора, които да влязат в състава на местното управление. Общинските съветници трябва да са хора с различна експертиза и виждания. Демокрацията е сблъсък на тези и решения на компетентни хора. Имам самочувствието, че мога да предложа ефективни решения за натрупаните с години проблеми, както и управленски опит. Аз не съм политик, а експерт и гражданин, който е доказал своята независимост и имам самочувствието на своя професионализъм. Един кмет има нужда от екип от общински съветници и експерти, за да реализира програмата си, затова съм и част от екипа на г-н Мирослав Петров. В листата за общински съветници на ПП ГЕРБ има активни, отдадени на каузата хора, специалисти и граждани, с които реално да извършим промяната. Плевен има нужда от адекватна местна власт, която да има план за работа и бъдещето на Плевен.
– Очаквате ли местните избори да предизвикат реална промяна в управлението в Плевен ? Има ли гражданска енергия за това?
– Знам, че сега градът ни има уникален шанс да направи голямата крачка в своето развитие. Да направим така, че той да е едно по-добро място за живот, да има европейски облик, защото това зависи от всички нас. Вярвам в това и ще докажа, че е осъществимо. Да престанем да бъдем незаинтересовани към случващото, да вярваме на обещания и да виждаме какво се случва около нас и дали е приемливо за нас и децата ни. Нека заедно излезем и изберем хората, на които да търсим отговорност и да поставяме конкретни задачи за следващите четири години.
Бездействието в управлението на Плевен през последните 20 години е натрупало огромно недоволство и много енергия на хора, неудовлетворени от начина, по който се управлява Плевен. Плевен има нужда от проактивен кмет като г-н Мирослав Петров, разполагащ с ресурс и възможности, икономическо развитие и комуникация със изпълнителна власт, за да може тази промяна да стане реалност. Промяната за Плевен изисква воля за радикална смяна на приоритетите, бързи и категорични действия, които веднага да се усетят от хората.Да не се оставяме да ни заблудят с фалшиви дилеми и популизъм за лошите политически партии каквито опити се правят например от г-н Зеленогорски. Затова е много важно всеки плевенчанин да гласува по съвест и убеждение на основата на конкретните идеи и приоритети за развитие на град Плевен. Именно на база реалните нагласи на хората, а не на твърденията на един или друг провалил се политик, ще се реши кой ще спечели доверието на хората. През последните години не един или двама инвеститори, се отказаха да инвестират в Плевен.
Проблемите пред Плевен са икономически и демографски. Липсват работни места, доходите са ниски. Младите плевенчани си тръгват от града в търсене на по-добър живот в големите градове или чужбина.Истинската ценност на всяко място произтича от хората му и е важно да ги задържим и върнем в Плевен. Хората трябва да преценяват, свършено ли е нещо за тях през изминалите години или не. Нека всички да се обединим и да върнем на Плевен славата на град с развита икономика.
– Вие сте роден в Плевен. Защо тези проблеми толкова дълго време не се решават?
-Причините за сегашното състояние на града са много. За мен основната е липсва на експертиза в общинската администрация и желание за промяна. Когато едно нещо не се случва, първото, което хората си мислят, е че човекът, отговорен за това е или некомпетентен, или няма възможност да го свърши, по някаква причина, или не желае. Която и да е от тези причини е достатъчно сериозна, за да се смени този човек и да се даде шанс на някой, който може да свърши работа в интерес на плевенчани.

– Кое е първото нещо, с което ще се ангажирате като общински съветник?
– Знаете ли, аз не обичам да говоря празни приказки. Предпочитам конкретиката. Залагам на кампания, в която да преобладават точните и ясни послания – ще направим това така и в такива срокове. Моята цел е да направя Плевенска община да стане интересен регион за инвеститорите. Необходимо е да се създадат условия за развитие на региона, да се осъществи инфраструктурна свързаност с новите магистрали и първокласни пътища, като това ще създаде условия за нов икономически облик на Плевен. Визията ми за развитие е насочена към подобряване на средата и създаване на възможности за стартиране и развитие на бизнес в различни сектори ,от които да могат да се възползват максимален брой частни дружества или инициативи. Необходимо е да се насочим към осъществяване на публично частни партньорства, които ефективно да допълнят местните приходи на икономическа активност и развитие на Плевен. Има още много неща, които имат нужда от подобрение в Общинския съвет и общинската администрация. В качеството ми на адвокат в една от големите адвокатски кантори занимаващи се с привличане на чуждестранни инвестиции ще използвам този ресурс.
Ще разработя маркетингов план, който да включва предоставяне на информация предназначена за външни инвеститори за това какви са конкурентните предимства на общината в различните сектори.На следващо място ще работя за това да се осигурят канали за комуникация между местна власт и потенциални нови инвеститори. Гражданите трябва да имат увереност,че местната власт работи за осигуряване на бизнес климат в общината, който да благоприятства предприемачеството и стартирането на нов бизнес. За целта е необходимо да се създадем прозрачни и ефективни политики, насърчаващи и облекчаващи бизнеса. Ще поставя въпроса за въвеждане на ефективно електронното управление, употребата на информационни и комуникационни технологии при предоставяне на публични услуги на гражданите, гарантиращи достъп, облекчаване на бюрократичното тегло, намаляване на администрацията и догонване на процеси, които са даденост от десетилетия. Трябва да се обърне специално внимание на увеличаването събираемостта на общинските вземания, което ще увеличи приходната част на общинския бюджет и по този начин разходната част ще може да съсредоточи върху проблемите в образованието и социалната сфера.
– Какво трябва да знаят избирателите преди да решат да гласуват за общински съветници?
– Мисля че е дошъл момента за промяна в начина на избор на общински съветници. Плевенчани трябва да знаят, че ако кметът е органът на изпълнителна власт на местно ниво, то Общинският съвет е орган, който може условно да оприличим на законодателен. В този смисъл всеки трябва да прояви необходимата отговорност да се запознае, кои са кандидатите, как са гласували, какви позиции са заемали и какъв образователен ценз притежават. Стенограмите от техните изказвания в комисия и тези на заседанията в пълен състав на Общинския съвет трябва да са публично достояние в лесен за разбиране и четене формат. Целта е обществото да си изгради ясна представа за работата им и с какво те конкретно се ангажират за решаването на стоящите на дневен ред проблеми в Плевен.
– Плевенчани се оплакват от липса на пространство за игра на децата им. Как може да се разреши този проблем?
– Чрез публично-частно партньорство могат да се облагородят училищните дворове, особено намиращите се в панелните квартали, които разполагат с огромни, но неизползвани пространства. В неучебните дни и часове дворовете и спортните съоръжения пустеят, а живущите в близост нямат достъп до игрища и площадки за отдих и спорт. Твърде често тези огромни площи стоят заключени и са занемарени, без адекватна настилка, осветление и оборудване. Затова ще обърнем внимание върху обновяването на спортните игрища и осветлението в училищните дворове, така че те да могат да бъдат използвани и от живеещите в квартала. Ще започнем със събирането на предложения от директорите на училищата,които да ни помогнат да набележим най-приоритетните дворове, нуждаещи се от ремонт. На тази база ще изработим програма за тяхно ремонтиране и отваряне за обществено ползване.Където е възможно ще изградим и малки трибуни за провеждането на училищни и квартални състезания. В основните училища ще подпомагам изграждането и на детски площадки, подходящи за децата в училищна възраст.

PR-публикация
Купуването и продаването на гласове е престъпление!

#тагове:

НАЙ-НОВИ: