Христо Таслаков, кандидат за общински съветник: Създаване на безопасни пътища в Плевен!

20.10.2015 19:04

Повишаването на безопасността на движението по улиците на града е сложен и комплексен процес изискващ едновременното координирано участие на много държавни и общински служби. Тя е функция на различни фактори, като състоянието на пътната мрежа и тротоарите в града. Наличието на светофарни уредби, пешеходни пътеки, предпазни огради (около училищата например) и др. Не на последно място е и добрата маркировка, разумно разположените пътни знаци и контрола на трафика. За съжаление, в момента имаме проблем с всеки елемент на безопасността на пътното движение изложен по-горе.

hristof
Състоянието на пътната мрежа е лошо, светофарните уредби са недостатъчни на брой и често изключват, възлови кръстовища са без всякаква регулация, пешеходните пътеки са с изтрита маркировка и почти невидими, предпазните огради са занемарени, пътните знаци често са разположени хаотично и не подпомагат, а объркват движението, а контрола на трафика в най-добрият случай се изчерпва с патрулка с камера или пък без, дислоцирана някъде в града. Всичко това съвсем логично води до нови и нови произшествия с все повече и по-тежки жертви.
Разумната алтернатива е изготвянето на цялостен план за реорганизация и контрол на градския трафик, който трябва да се изработи от съответните специалисти, със широкото участие на различни граждански организации и да се изпълнява под контрола на общината. Този план е добре да включва различни решения, като изграждането на нови, повдигнати, осветени и маркирани пешеходни пътеки около всички училища в града и на всички възлови кръстовища, възстановяване на предпазните огради на същите тези места, осъвременяване на съществуващите пътни знаци (поне на няколко места в града могат да се видят безмислено поставени такива, на грешни места или пък унищожени и несменени) и др. Състоянието на пътната мрежа и тротоарите трябва да се одобрява непрекъснато, добре би било да се продължи със заменянето на светофарните кръстовища с такива с кръгово движение, които доказано, рязко намаляват честотата и тежеста на пътните инциденти. Не по малко важно е и създаване на система за контрол на трафика, включваща за начало най-малкото изграждане на система за видео наблюдение и контрол на всички възлови кръстовища в града, както и на „скоростните отсечки“ използвани за състезания от „градските рейсъри и любителите на дрифта“.
Такъв план задължително трябва да мине и през широко обществено обсъждане, да се изработи и съвместно с органите на КАТ, а контрола на изпълнението му да се случва и с широкото участие на гореспоменатите граждански организации.
Тогава и само тогава ще можем да говорим, че сме стартирали процес по подобряване на пътната безопасност в града, процес, който ще продължи най-вероятно години и не един кметски мандат, но без него ще продължим да оплакваме жертвите по пътищата на града ни и всяко взето решение ще е палиативно, на парче и няма да доведе до сериозни резултати.

Гласувай с № 23 за листата на Местна коалиция „Плевен може – Плевен побеждава” и кандидата за кмет Георг Спартански! Избери преференциално кандидата за общински съветник в Общински съвет Плевен – Христо Таслаков с преференция – № 10!

#тагове:

НАЙ-НОВИ: