Не достигат специалисти за работа с деца с различни затруднения

19.10.2018 13:09

Приобщаващото образование е един от основните приоритети на Министерството на образованието. В момента в училища и детски градини в страната има над 22 000 деца със специални образователни потребности и различни затруднения, като само в Плевен те са 800. Това продължава да бъде най-голямото предизвикателство – децата с увреждания и с различни затруднения да намерят своето място в образователната система. Това коментира днес в Плевен зам.-министърът на образованието Деница Сачева, която присъства на откриването на Център за деца с аутизъм. Тя подчерта, че един от проблемите е недостатъчният брой специалисти. Срещу тези 22 000  деца и ученици стои числото от малко над 4000 специалисти, които могат да работят с тях.

За следващата година ще бъде увеличен броят на психолозите и педагогическите съветници, вероятно още 300 нови работни места ще бъдат създадени. Но това няма да бъде все още достатъчно и да отговори на потребностите, подчерта зам.-министърът.

Паралелно с това, добави Сачева, за да можем да се справяме с предизвикателствата работим в посока за въвеждане на нови технологии за подпомагане обучението на деца с различни затруднения, включително и с аутизъм. Предстои през ноември такъв форум, посветен на дигиталните технологии при обучението на деца със СОП.

 

НАЙ-НОВИ: