Проект „Агенти на промяната“ мотивира млади хора да потърсят обучение или работа
Проект „Агенти на промяната“, дог. BG05M90P001-4.001-0052-C01 е финансиран по процедура „Транснационални дунавски партньорства за заетост и растеж“ по ОП Развитие на човешките ресурси. Той се изпълнява от „Юнайтед Партнърс“ ЕООД заедно с фондация „Образователно сътрудничество“, община Каспичан и Нетикъл технолоджис Унгария.
Проектът стартира на 1.11.2017г., приключва на 1.11.2018г. и е с размер на безвъзмездно финансиране 163 347.93 лв. Целева група – икономически неактивни младежи, които не са в образование, обучение или заетост, на възраст 15-29г. вкл. NEET (Not in Education, Employment or Training).
Цел на проекта – да бъде изградена връзка между институциите и младите хора.
Задача на проекта – да се достигне до 50 000 млади хора с иновациите и продуктите, създадени в рамките на проекта, младите хора да бъдат мотивирани и да им се помогне да потърсят обучение или работа.
Дейности по проекта: Проучване и анализ. Адаптиране и пилотиране на две социални иновации. Работни срещи на територията на община Каспичан с цел намиране на ефективни решения на актуални проблеми. Обучителни събития и обмяна на опит. Оценка на приложимостта на социалните иновации.
Проучване и анализ на иновативни методи: Директно насочени към проблемите на трудовата и социална интеграция на NEETs. Проекти, които създават социетални условия за прилагането на иновации в подхода към проблемите на младежката безработица. Изводи.
Адаптиране и пилотиране на две социални иновации: Изграждане на платформа с индивидуално онлайн приложение за създаване на автобиография: младежинаработа.бг. Създаване на pop-up мотивиращи послания към целевата група с цела започване на работа или обучение. Приемане на потребностите на индивидите. Споделянето на отговорността и ангажиментите. Местното експериментиране и тестване.
Предстоящи дейности по проекта: Обучителни събития за обмяна на опит с партньора от Унгария, за да се въздейства на неговия капацитет за работа с целевата група и неговото повишаване. Онлайн мотивационна кампания – до минимум 50 000 младежи от целевата група. Онлайн комуникационна кампания за популяризиране на платформата “младежинаработа.бг”. Дейности за разпространяване на резултатите. Оценка на приложимостта на социалните иновации и разпространението им за постигане на заложените резултати.
По данни на НСИ 649 961 са неактивните младежи до 29 г. в България. Около 47% от младите, попадащи в тази група, са преждевременно отпаднали от училище. 69% от лицата, които попадат в целевата група, нямат почти никаква квалификация. 67% от тях не са работили никога, като голяма част от тях не знаят къде и как да търсят работа. 84% от младежите смятат, че единственият начин да получат информация за работа е чрез лични контакти. Едва 14% са чували за програмите на Агенцията по заетостта в областта. 15% заявяват, че не желаят нито да започнат работа, нито да продължат образованието си.
НАЙ-НОВИ:
- Читалищата в община Червен бряг и ФК "Хайде на хорото" възродиха българските традиции - снимки
- Лечение с музика? Музикотерапия – какво представлява и как ни помага?
- Защо студентските бригади са най-доброто нещо за придобиване на нови умения у един студент?
- Община Кнежа зарадва 450 социално слаби и възрастни хора с великденски козунак
- „Пролетно веселие“ в ИДГ „Гергана“ - снимки
- Вижте работното време на военноисторическите музеи в Плевен по празниците!
- На 1 май 1879 г. влиза в обращение първата българска пощенска марка
- Честит имен ден на всички дами с името Мая!
- Времето в Плевен: слънце и облаци, максималните температури ще са между 20° и 22°
- 1 май – Ден на труда