НКЖИ изгради оптична кабелна мрежа в жп участъци Червен бряг – Горна Оряховица – Бяла
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) завърши изграждането на оптична кабелна мрежа в участъците по 2-ра жп линия от Червен бряг до Горна Оряховица и по 4-та жп линия от Горна Оряховица до Бяла. Това съобщиха от пресцентъра на НКЖИ. Всички телекомуникационни услуги в посочените жп участъци са изцяло цифровизирани и с високо ниво на надеждност и експлоатация.
В момента усилено се работи по изграждане на оптичната свързаност по жп участъците Радомир – Благоевград и Горна Оряховица – Каспичан. Така в бъдеще, със стартирането на проекта Русе – Каспичан ще се осигури възможност да бъде затворен оптичен кръг Русе – Варна – Горна Оряховица с модерна оптична мрежа, което значително ще подобри жп комуникациите и повиши тяхната сигурност.
През изминалата година беше завършено строителството и предстои въвеждането в експлоатация на маршрутно-релейна централизация в гара Карлуково. За 2018 г. е планирано да продължат дейностите и по повишаване на надеждността на системите и съоръженията на осигурителната техника и телекомуникациите. Очаква се и да стартира изграждането на маршрутно-релейни централизации (МРЦ) с компютърно управление и визуализация, с броячи на оси в гарите Бов, Плевен, Раднево, Червен бряг, Любеново/Предавателна и Дралфа, също и проектиране, доставка и изграждане на маршрутно-компютърна централизация (МКЦ) в гара Синдел. Предстои изграждане на диспечерска централизация на гари, съоръжени с МРЦ в участък София – Карлово и участъка София – Мездра.
През тази година ще бъдат завършени и въведени в експлоатация още 20 броя автоматични прелезни устройства (АПУ вкл. звукова, светлинна сигнализация и автоматична бариера), като е предвидено и изграждането на видеонаблюдение. Прелезите, при които ще бъде направен ремонт и премахване на ръчните бариери са в междугарията: Кърджали – Момчилград; Велинград юг – Цветино; Съединение – Панагюрище; Синдел разпределителна – Разделна; Ясен – Долна Митрополия; Ловеч север – Ловеч; Ловеч – Троян; Русе/Разпределителна – Русе/Запад; Русе/Запад – Русе; Моруница – Бяла; Дреновец – Орешец; Срацимир – Видбол; Орешец – Димово; Благоевград – Симитли; Копиловци – Кюстендил; Монтана – Берковица, както и в жп гари Момчилград и Търнак.
С монтирането на новите устройства се премахва субективният фактор, повишава се нивото на безопасност чрез модерна апаратура и се намалява времето, в което прелезът е „затворен“.
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е най-голямото държавно предприятие с над 11 200 служители и е единственият управител на железопътната инфраструктура в страната. Основната дейност на дружеството е да осигурява капацитет за използване на жп инфраструктурата, да планира, управлява и ръководи влаковата дейност. По железопътната мрежа на България оперират 15 лицензирани жп превозвача – 14 товарни и 1 пътнически.
НАЙ-НОВИ:
- Военнослужещи от Сухопътните войски оказаха помощ за справянето с водната криза в село Татари
- Онлайн празник в ИНУ "Христо Ботев" съвместно с детски градини - снимки
- Община Плевен обявява публичен търг за отдаване под наем на 13 бр. обособени търговски помещения
- Откритата педагогическа ситуация по предприемачество в ДГ "Трети март" – Плевен/снимки/
- От днес в Кнежа стартира благотворителната кампания "Купи и дари"
- Йоана Константинова е четвъртфиналистка на сингъл на турнир от категория J300 в Мексико
- Новият брой на списание "Пламък" е посветен на творци от Плевенския край
- Д-р Илия Крачунов: Жените са по-загрижени за белодробното си здраве от мъжете
- Среща с проф.д.ю.н. Атанас Семов ще се проведе днес в Плевен
- От днес е в ход третата кампания „Безопасно шофиране през зимата“