Христо Таслаков, кандидат за общински съветник: Финансиране на плана за безопасност на градските улици

21.10.2015 19:37

Основен елемент на плана за безопасност на градските улици в Плевен е и осигуряването на финансиране за него, в противен случай той би се превърнал в поредният красив проект, вдигнал шум около себе си, обслужил определени конюнктурни интереси и забравен във времето и пространството. На този етап възможните пътища за финансиране са три: финансиране от общината, финансиране по различни европейски програми и финансиране от частни източници.

hristof

Общинското финансиране изглежда най-разумния и логичен избор, за съжаление в условията на криза, стагниране на бизнеса и все по-рестриктивен държавен фиск и най-вече при липсата на финансова самостоятелност (за което писах скоро) възможностите на общинският бюджет са силно ограничени. Въпреки това определени елементи от плана, като изграждането на повдигнати пешеходни пътеки например спокойно могат да залегнат в годишното финансиране. Годишно сумите, които биха се отпуснали обаче ще са силно недостатъчни за целите на плана ни. Това обстоятелство изисква и намирането на други решения на проблема.

Финансиране по европейски програми на този етап изглежда най-адекватен начин за постигане на целите ни. По тези програми биха могли да се финансират различни елементи на плана, като дългогодишнита идея за изграждане на паркинг върху река Вит в централната част и вследствие на това разчистване на главните улици на града от паркирали автомобили. Би могло да се постигне и подобряване на състоянието на пътната настилка на много места, дори и не като главна цел на проекта, а като вторичен ефект от него. Това примерно ще се случи при евентуално спечелен проект за „воден цикъл“ в Плевен. Улиците, които ще бъдат разкопани за подмяна на канализацията могат след това да бъдат възстановени по начин залегнал в плана ни за безопасност и включващ всички негови елементи. Разбира се може да се търси и директно финансиране за различни му елементи, като най-подходящо за намеренията ни например би била системата за видео контрол на трафика, която би трябвало да се разработи и внедри съвместно с органите на КАТ. Подобни системи съществуват в градове като София и Варна и дават много добри резултати, така че най-доброто, което можем да направим е да почерпим челен опит от тях.

Финансиране от други източници. Добра идея е създаването и на фонд за безопасни улици съвместно от общината и различни граждански и неправителствени организации. Средствата в този фонд биха дошли по различни пътища, от дарения, спонсорство, от европроекти, но най-вече по линията на НПО или публично частно партньорство, а не на общината, от съвместна работа с чуждестранни организации и фондове създадени с подобна цел. Основните предимства на подобна организация са в многобройните различни възможности за финансиране, съсредоточаването на дарителската воля в рамките на една, предварително създадена програма, вместо да бъде разпиляна по многобройни, хаотично възникващи проекти и не на последно място е голямата ефективност при усвояването на средствата, за разлика от проектите изпълнявани от държавата и общината, където ефективността не е особено висока, меко казано.

По този начин, комбинирайки тези три начина на финансиране мисля, че бихме могли за няколко години да постигнем корена промяна в пътната обстановка в града ни и наистина да превърнем Плевен в „град с безопасни улици“ пряко следствие на което ще е и повишаване на комфорта на живеене на града и спиране или поне намаляване на процесите на миграция на градското население.

 

Гласувай с № 23 за листата на Местна коалиция „Плевен може – Плевен побеждава” и кандидата за кмет Георг Спартански! Избери преференциално кандидата за общински съветник в Общински съвет Плевен – Христо Таслаков с преференция – № 10!

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

НАЙ-НОВИ: