Плевенски младежи опознават биоразнообразието на региона по проект

12.12.2014 16:55

12.12.proekt

Проект „Ние опознаваме биоразнообразието” стартира Регионалният бизнес център в Плевен. Той е финансиран в рамките на „Програма за подкрепа на НПО в България”, по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009-2014 г. от страните донори Исландия, Лихтенщайн, Норвегия. Проектът е с продължителност 14 месеца до 26.01.2016 г. Дейностите по проекта ще се реализират на територията на Плевенска област.
Основна целева група в проекта са младежи от средното образование в Плевенска област, които ще се обучат в сферата на биоразнообразието и фотографията. Обучавайки младежите в това да разпознават богатството на местната флора и фауна, да запазят биоразнообразието за себе си и за бъдещите поколения, целта е да бъде създаден акумулиращ ефект, т.нар. ефект на снежната топка, с който тези младежи да предадат наученото по време на изпълнението на проекта. От РБЦ – Плевен ще се фокусират върху развитието на познанията и уменията на ученици от средните училища от всички общини в Плевенска област чрез извънкласни занимания. „Ще разширяваме кръгозора им чрез срещи със специалисти в сферата на екологията, биоразнообразието и фотографията; форуми и дискусии с регионални екоорганизации. Ще задълбочим знанията им чрез уроци на открито с практически задания, чрез които ще им помогнем да използват ефективно придобитите знания и умения“, споделят от бизнес центъра.
Младежите ще изготвят карта на биоразнообразието, а с фотосите им ще се организират изложби в общините Плевен, Левски и Червен бряг в централните паркови пространства. Ще се заснеме видеофилм за биоразнообразието, природни забележителности, защитени територии в Плевенска област. На организирани мероприятия в училищата ще бъдат раздадени карти на биоразнообразието, ще бъде предоставен и изработеният филм, за подпомагане на учебната дейност.
Проектът се стреми да изгради активна позиция у младежите по темата и да им покаже как от пасивни те могат да станат активни участници, както в своето собствено образование, така и в опознаването на околната среда.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: