Вазовци научиха повече за производството и предлагането на продукти и услуги

07.12.2014 15:33

7.12.junior1

Урок по предприемачество на тема „Производство“ проведоха възпитаниците на 4Б клас на СОУ „Иван Вазов“ – Плевен с преподавател Евелина Ницова. Това бе вторият урок на малчуганите по програмите на Junior Achievement за тази учебна година.
Децата научиха, че в общностите, като плевенската например, възрастните хора чрез своите професии създават продукти и предлагат услуги. Те също така бяха запознати с двата вида производство – индивидуално и чрез поточна линия. С достъпни за четвъртокласниците примери им бе обяснена разликата между двете – при индивидуалното всеки изработва сам своя продукт, но това не значи, че един човек е фабрика. При поточните линии всеки човек се занимава със създаването на само една точно определена част от крайния продукт, всичко се движи по линия, а накрая частите се събират, за да се получи едно цяло. Учениците успяха със свои да обяснят думи какво е качествен и какво е дефектен продукт (брак) и дори сами се сетиха, че преди производство се прави проучване за това какво ще се хареса на хората.

7.12.junior2
Будни и заинтересовани, те веднага запомниха новонаучените неща, сухата теория обаче не им е достатъчна, затова г-жа Ницова беше подготвила една много интересна практическа задача. Класът и гостуващите родители станаха производители на понички. Те бяха разделени в пет отбора. Първите два тима щяха да произвеждат понички индивидуално, а други два – по поточна линия. Те получиха ножици, лепила, флумастери и шаблони и тяхната задача бе да изрежат понички, да залепят по тях стикери с продукти – мляко, яйца и брашно, и да оцветят в различни цветове в зависимост от това дали глазурата е шоколадова или плодова. За да бъдат нещата на ниво, всеки тим си имаше ОТК с един човек, който да следи качествени контрол на поничките и съответно да подбира и изхвърля дефектните.
Последата група пък направи съвсем истински и наистина вкусни мъфини. Г-жа Ницова бе осигурила кексчета, които децата заляха с топинг и украсиха с шоколадови пръчици. Тяхната работа беше да подготвят достатъчно мъфини, за да може всеки да се почерпи накрая. Всеки отбор разполагаше с по 10 минути за работа, и за да изглеждат нещата още по-професионални, след като производственият процес завърши, бяха отделени 5 допълнителни минути, за да се почистят петте импровизирани фабрики.
В края на урока г-жа Ницова обобщи характеристиките на двата вида производство и се поинтересува кой метод биха избрали нейните възпитаници. Повечето от тях предпочетоха индивидуалния, но въпреки това разбраха, че и поточната линия си има своите достойнства. Най-важното обаче, както подчерта преподавателката, е някой ден, когато малчуганите пораснат и започнат да се трудят, да работят качествено, защото само тогава бизнесът ще им спори.
Автор: Силвия Тачева, 11И клас

#тагове:

НАЙ-НОВИ: