Община Плевен е изпълнила на близо 90% плана за постъпления от местни налози

14.11.2014 16:21

14.11.danaci

Общо към 1 ноември постъпленията в бюджета на Община Плевен от всички видове данъци и такси възлизат на 15 700 000 лв., в това число приходи от глоби по наказателни постановления за нарушения на законодателството – 207 000 лв. и такси за извършени административни услуги – 110 000 лв., информират от пресцентъра на Община Плевен. Като цяло, планът за постъпления от местни налози към 1 ноември е изпълнен на 88%.
Органите по приходи от сектор „Административно обслужване” са приели и обработили 14 000 броя данъчни декларации по ЗМДТ, издали са 9 900 броя данъчни оценки и 1 100 броя други удостоверения. Предоставена е информация по 2 600 броя запитвания от външни институции (съдебни изпълнители, НАП, Агенция за социално подпомагане, МВР, Прокуратура). До настоящия момент органите по приходи от сектор „Ревизии, проверки и събиране” са съставили 2 100 акта за установяване размера на задължения, неплатени в срок, на стойност 2 273 000 лв., с цел предприемане на принудителни действия спрямо некоректните платци.
Голямата част от влезлите в сила актове за установяване на вземания, по които не са постъпили плащания, оформени в 967 преписки, са предадени за принудително събиране на Националната агенция за приходите. С длъжниците по непредадените актове са подписани протоколи за издължаване на вноски в разумни срокове. При спазване на поетия ангажимент от тяхна страна принудителни действия не се предприемат. За времето на погасяването на вноски тече наказателна лихва по закон.
В общата сума на постъпленията 1 500 000 лв. са приходи в резултат на предприети принудителни действия от сектор „Ревизии”. Вече е в ход процедурата по съставяне и връчване на Актове за установяване на задължения за 2014 г., неплатени в законовия срок до 30 октомври. Основен критерий при селекцията на длъжниците е размерът на задължението. Към момента служителите от сектор „Отчитане на приходите” са издали 130 500 броя приходни компютърни квитанции и са осчетоводили по сметки на задължени лица 22 200 броя платежни документа.
До края на финансовата година се очаква в местната хазна да постъпят още около 1 500 000 до 2 000 000 лв. Трайна тенденция от последните години е засилване на плащанията в края на годината. Очакванията са за една много добра финансова равносметка по отношение на събираемостта в края на 2014 г. Последното е реалност, постигната с взаимни усилия – както от страна на служителите от отдел „Приходи от местни данъци и такси”, така и от страна на клиентите – собственици на имущество на територията на Община Плевен. Надеждите са за продължаване на добрите практики в работата и в бъдеще. В името на добрия стил на работа на разположение на клиентите ежедневно е ръководният екип на Отдела – Маргарита Бахнева-Антонова – началник- отдел, Огнян Иванов – началник-сектор „Ревизии”, Мария Недялкова – началник-сектор „Обслужване”, и Богдана Иванова – началник-сектор „Обслужване на плащанията”.
Отделът напомня на клиентите, че до 30 ноември е срокът за подаване на декларация за определяне на такса битови отпадъци на база количество през 2015 г., а до последния работен ден на 2014 г. – за подаване на декларация, че имотът няма да се ползва през следващата година.
Справка за дължими суми гражданите могат да направят на сайта на Община Плевенwww.pleven.bg.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: