По проект повишават административния капацитет на служителите в Община Червен бряг

29.01.2014 8:27

29.01.cherven

Броени месеци след като в Червен бряг бе оповестен стартът на проект за повишаване компетентността на служителите в администрациите на Червен бряг, Ябланица и Луковит, Общината защити и получи финансиране по още един проект по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК). „Повишаване на административния капацитет на служителите в Община Червен бряг” е името на новия проект, а встъпителната пресконференция за представянето му се проведе на 24 януари.
Зам.-кметът Георги Петров изтъкна пред присъстващите, че проектната политика на Общината в последната година и половина се оформя като ключов елемент за привличане на допълнителни инвестиции. В този смисъл „умението и капацитетът да се правят добри проекти се превръща в стратегически капитал. Част от този капитал е насочен именно към повишаване ефективността на работата на общинската администрация”, подчерта Петров.
С новия проект по ОПАК, Общината ще привлече близо 90 хил. лв. Средства, с които в продължение на една година ще бъдат обучени 160 човека – служители в Община Червен бряг и кметствата, като се очаква те да придобият ключови компетентности, свързани с качественото и в срок изпълнение на тяхната работа. Ръководителят на проекта Антоанета Костадинова представи основните цели и дейности, свързани с неговото изпълнение. В рамките на новия проект общинските служители ще преминат през редица обучения в Института за публична администрация, където ще бъдат командировани 20 души. Те ще получат допълнителни знания и умения относно административното обслужване и работата с елекронно подписани документи. Още толкова служители ще преминат през курсове за чуждоезиково обучение по разговорен английски език в рамките на 100 часа. Други 40 човека ще бъдат включени в модулите за „Ефективно взаимодействие на служителите от местната администрация с хора от уязвимите групи”. Наред с това ще получат и допълнителни компетенции относно справяне с конфликти и разрешаване на проблеми, ефективно лидерство, екипна работа, нова рамка на компетентностите и лична ефективност.
Очакванията са след реализацията на проекта, чувствително да се подобрят практиките на служителите в администрацията за работа с хора в неравностойно положение и като цяло да се повиши капацитетът на тяхната работа, както и мотивацията им да работят в полза на хората.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: