Инж. Василев, Топлофикация Плевен: Рано е за прогнози кога ще спрем парното

07.04.2021 11:46

Изпълнителният директор на Топлофикация – Плевен инж. Йордан Василев дава отговори на актуални въпроси, свързани с края на отоплителния сезон, разсроченото плащане на задълженията и програмата за лоялни клиенти.

Инж.Василев, кога ще е краят на отоплителния сезон?

Рано е за прогнози кога ще спрем парното. Април е, но още времето е твърде непостоянно и редуването на много топли дни с много студени и снежни няма как да ни подскаже какво да очакваме. Пролетта е доста непредвидима.

Според Наредбата за топлоснабдяването трябва да настъпят две условия. Необходимо е да има 3 последователни денонощия със средноденонощна температура над 12 градуса и наличие на дългосрочна прогноза на синоптиците за трайно задържане на високите температури.

Много абонати не са разбрали могат ли да платят разсрочено стари задължения за парно?

Да, предвидили сме възможността натрупани стари задължения за потребена топлинна енергия да се платят разсрочено. Необходимо е да се подпише договор, където се посочва срокът за погасяване на задължението, разпределено на равни месечни вноски, каквито сме договорили с клиента.

Какъв е срокът на разсрочване? Разкажете ни за условията.

Договорите се сключват за не повече от 12 месеца. Най-често първоначалната вноска е в размер на 30% от задължението. На клиентите, които съвестно си изпълнят сключените договори, правим отстъпка от начислената лихва за периода.

Клиентът трябва едновременно с вноската за старото си задължение, да погасява и текущите сметки за използваното отопление и битово гореща вода. 

Как можем да станем „Лоялен клиент“ на Топлофикация Плевен?

Отстъпката „Лоялен клиент“ се полага за коректните клиенти, които заплащат в срок текущите си задължения. Те получават 3% отстъпка от фактурираната сума без ДДС. Отбивът от крайната сума се начислява по време на заплащането, когато е на каса. Ако плащането е по електронен път, отстъпката се начислява и стои като надвнесена сума по партидата, която се приспада от следващо задължение.

 Тук искам да призова абонатите да използват нашите електронни услуги. Пандемията е сериозна заплаха за всички нас и за това препоръчвам на всички да се възползват от електронната фактура и електронното извършване на услуги. Временното дистанциране е единственият начин да се справим с пандемията! А положителното е, че модерните технологии ни предоставят много адекватни решения. 

Ще запазите ли пределната цена на топлата вода?

Да, със сигурност ще запазим пределната цена до 9 лева с ДДС за 1 кубик потребена топла вода до началото на новия регулаторен период 01.07.2021г, когато КЕВР ще определи новите цени на топлинната енергия. В зависимост от Решението на КЕВР и като вземем предвид и инфлацията ще обявим новата промоционална цена на услугата битово гореща вода по програмата „Изряден клиент“. Възможно е да има леко увеличение на цената, но във всички случай тя ще бъде отново в интерес на клиентите на дружеството.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: