От юни до декември е най-големият брой на изтичащи лични карти на жители в област Плевен
През 2020 година и 2021 година в звената на сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Плевен предстои да бъдат подменени документите за самоличност с изтичаща валидност на гражданите с постоянен адрес на територията на областта.
Най-голям брой изтичащи лични карти през 2020 г. има през месеците от юни до декември. Увеличаване на приема на заявления се очаква в края на годината, когато ще изтече и 6-месечното удължаване на валидността на документите, което бе прието във връзка с извънредното положение.
Припомняме, че с Държавен вестник бр.28, обн. 24.03.2020 г., е обнародван Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. Съгласно закона, срокът на валидност на личните карти и свидетелства за управление на моторно превозно средство, който изтича в периода от 13 март 2020 г. до 31 октомври 2020 г. се удължава с 6 месеца. Трябва да се има предвид, че в посочения срок на удължаване тези лични карти ще са валиден идентификационен документ за самоличност, а СУМПС – валидни индивидуални удостоверителни документи за правоспособност за управление на моторно превозно средство, само на територията на Република България.
За да се постигне по-равномерно натоварване на звената БДС и с цел предотвратяване образуване на големи опашки, в ОДМВР – Плевен е създадена организация за предсрочната подмяна на документите за самоличност.
Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР – Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи /лични карти и паспорти/ с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР – Плевен, както и в ОДМВР – Плевен /град Плевен, улица „Сан Стефано“ №3/. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено.
Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.
Във връзка с приетите изменения в ПИБЛД и ЗБЛД, Ви уведомяваме, че заявления за издаване на свидетелство за управление на МПС (СУМПС) с обикновена услуга (до 30 дни) могат да бъдат подавани както в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен, така и във всяко едно Районно управление в ОДМВР-Плевен, в следните случаи.
- При подмяна на СУМПС, поради изтичане срок на валидност;
- При вече изтекъл срок на валидност;
- При промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация;
- При издаване на дубликат на изгубено, откраднато, повредено или унищожено СУМПС.
Гражданите могат да посочат къде желаят да получат готовото СУМПС – в районно управление, където е заявена услугата, в друго РУ при ОДМВР-Плевен или в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен.
Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .
НАЙ-НОВИ:
- Лазарки от 4 детски градини и ясла изпълниха с радост и топлина община Кнежа - снимки
- Лазарки пяха, играха и благославяха за здраве и берекет стопаните на Община Левски - снимки
- Малки лазарки от ДГ „Теменуга“ огласиха с песни, танци и благословии Второ РУ
- Росица Денчева се класира убедително за полуфиналите на турнир за жени в Анталия
- Плевен е домакин на тренировъчен семинар по карате с международно участие
- „Синя зона” в Плевен няма да работи на 2 май
- Кампания набира средства за спасяване на салона и библиотеката на читалището в Гостиля
- През уикенда Долни Дъбник събира над 650 танцьори от цяла България
- Националната олимпиада по астрономия откриват днес в Плевен
- Днес: нарушено водоподаване на няколко плевенски улици, в Мечка и Радомирци