От юни до декември е най-големият брой на изтичащи лични карти на жители в област Плевен
През 2020 година и 2021 година в звената на сектор „Български документи за самоличност“ при ОДМВР – Плевен предстои да бъдат подменени документите за самоличност с изтичаща валидност на гражданите с постоянен адрес на територията на областта.
Най-голям брой изтичащи лични карти през 2020 г. има през месеците от юни до декември. Увеличаване на приема на заявления се очаква в края на годината, когато ще изтече и 6-месечното удължаване на валидността на документите, което бе прието във връзка с извънредното положение.
Припомняме, че с Държавен вестник бр.28, обн. 24.03.2020 г., е обнародван Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. Съгласно закона, срокът на валидност на личните карти и свидетелства за управление на моторно превозно средство, който изтича в периода от 13 март 2020 г. до 31 октомври 2020 г. се удължава с 6 месеца. Трябва да се има предвид, че в посочения срок на удължаване тези лични карти ще са валиден идентификационен документ за самоличност, а СУМПС – валидни индивидуални удостоверителни документи за правоспособност за управление на моторно превозно средство, само на територията на Република България.
За да се постигне по-равномерно натоварване на звената БДС и с цел предотвратяване образуване на големи опашки, в ОДМВР – Плевен е създадена организация за предсрочната подмяна на документите за самоличност.
Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР – Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи /лични карти и паспорти/ с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР – Плевен, както и в ОДМВР – Плевен /град Плевен, улица „Сан Стефано“ №3/. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено.
Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.
Във връзка с приетите изменения в ПИБЛД и ЗБЛД, Ви уведомяваме, че заявления за издаване на свидетелство за управление на МПС (СУМПС) с обикновена услуга (до 30 дни) могат да бъдат подавани както в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен, така и във всяко едно Районно управление в ОДМВР-Плевен, в следните случаи.
- При подмяна на СУМПС, поради изтичане срок на валидност;
- При вече изтекъл срок на валидност;
- При промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация;
- При издаване на дубликат на изгубено, откраднато, повредено или унищожено СУМПС.
Гражданите могат да посочат къде желаят да получат готовото СУМПС – в районно управление, където е заявена услугата, в друго РУ при ОДМВР-Плевен или в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен.
Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .
НАЙ-НОВИ:
- Футболна среща събра ученици от град Роман и село Мечка по инициатива на НССБ
- Преди 40 години: на 20 април Христо Проданов покорява Еверест
- Постоянен арест за 15-годишната, опитала да убие майка си в Горни Дъбник
- Днес е Акатистна събота, почитаме Света Богородица
- Времето в Плевен: предимно облачно, максималните температури ще са между 14° и 16°
- Днес отбелязваме 148 години от Априлското въстание
- 20 април – Международен ден на свободния печат
- Плевен посреща Великден с разнообразна програма
- В Гулянци започна подготовката за Великденските празници - снимки
- България на 4 колела: съвети за безпроблемно пътуване и спестяване на пари