Продължава изпълнението на първия по рода си Иновативен проект за дигитализиране на селските ни райони

07.08.2024 9:57

Екипът на Сдружение „МИГ Белене-Никопол“ продължава да изпълнява дейности по проект „Дигитална местна общност – иновация за живи селски райони! Това е твоя Live! Дигитален хъб и мобилно приложение за промотиране на характерни за местните територии и общности ресурси.” за вътрешнотериториално сътрудничество по подмярка 19.3 „Подготовка и изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ от мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от ПРСР 2014 – 2020 г., Административен договор №  РД50-186/21.09.2023 г.

Проектът се изпълнява в партньорска инициатива с още 3 местни инициативни групи: СНЦ „МИГ Лясковец-Стражица“ , СНЦ “МИГ Троян, Априлци, Угърчин“  и СНЦ „МИГ Самоков“.

Партньорите обединиха идеите и мотивацията си да популяризират селските райони по иновативен начин чрез изграждане на дигитални местни общности, включително създаване на Дигитален хъб – https://smartruraldigital.eu/ и мобилно приложение за промотиране на характерни за местните територии и общности ресурси.

По проекта е закупено снимачно техническо оборудване – фотоапарат и софтуер, с които се заснемат обекти от територията на МИГ Белене-Никопол. Дигиталните кадри и видеа се обработват и монтират посредством професионален софтуер, също закупен по проекта. Дигиталните материали, с високо качество и резолюция се „качват“ на новосъздадените по проекта дигитален хъб, мобилно приложение, профилите в социалните мрежи, където можете да ни откриете:

Facebook – https://www.facebook.com/SmartRuralDigital,

Instagramhttps://www.instagram.com/smart_rural_digital/,

Youtube https://www.youtube.com/@SmartRuralDigital  и

TikTok – https://www.tiktok.com/@smart_rural_digital.

Вече е факт и регистрацията на първата по рода си запазена Европейска дигитална марка „Smart Rural Digital“, издадена от СЛУЖБА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ ЗА ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ EUIPO.

Предмет /описание за защита/ на услугите в съответните класове са:

Клас 35:  Реклама; управление и организиране на търговски сделки, търговска

администрация; административна дейност;

Клас 38: Телекомуникационни услуги;

Клас 41: Образование; обучение; развлечение, спортна и културна дейност.

Партньорите по проекта си поставяме за основна цел постигането на устойчиво местно развитие на селата и тяхното възстановяване чрез създаване на условия за популяризиране и представяне на селския живот, бит, култура, посетителски и инвестиционни ресурси по иновативен начин в съвременна дигитална среда.

В проекта са предвидени нови решения за представяне на характерни за местните територии и общности продукти, марки, дейности, забележителности и др. в общините.  Красотата и жизнеспособността на българските села се възражда, все по-популярни стават предаванията и репортажите за селата, фермата, местата от където тръгва хляба, отглеждат се животни, плодове и зеленчуци, развива се културната идентичност и наследство от мотивирани хора, пазители на традициите.

Проектът осигурява възможност за безплатно участие на местните общности от общо 115 населени места.

С общи усилия ще постигнем по-голямо популяризиране на живота в селските райони! Очаквайте следващите ни публикации и бъдете активни участници  в предстоящите мероприятия!

Екип на МИГ Белене-Никопол

www.eufunds.bg, www.migbn.eu

Настоящият материал е изготвен в изпълнение на проект „Дигитална местна общност – иновация за живи селски
райони! Това е твоя Live! Дигитален хъб и мобилно приложение за промотиране на характерни за местните
територии и общности ресурси“ за вътрешнотериториално сътрудничество по подмярка 19.3 „Подготовка и
изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ от мярка 19 „Водено от общностите
местно развитие” от ПРСР 2014 – 2020 г., Административен договор № РД50-186/21.09.2023г.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: