Облачни услуги – какво е това и какви са предимствата им

03.08.2022 16:40

 

Облачният сървър, както всяка друга облачна технология, напоследък привлича все повече внимание. Това позволява голяма част от виртуалния бизнес да има гъвкава възможност за развитие по всяко време. Нека видим кои са популярните облачни услуги, които може да внедрите в бизнеса ви.

Облачните услуги включват едновременно използване на ресурсите на няколко сървъра.

Основната характеристика на облачния сървър е възможността за закупуване на ресурси според нуждите и плащане за услуги в зависимост от натоварването на сървъра.

При поръчка на облачен сървър е необходимо само да изберете колко дисково пространство ви е необходимо за сайта. И плащането за него ще зависи от това колко процесорно време е изразходвано за работа с вашите данни. Съответно, колкото повече расте трафикът на сайта, толкова повече сървърни ресурси ще бъдат използвани.

Всички други параметри, които могат да бъдат намерени при поръчка на обикновен виртуален сървър, като честотна лента на месец (трафик), брой възможни домейни, поддомейни, сайтове, бази данни, не са налични в облачния хостинг. Всичко това се предоставя без ограничения.

Основни предимства на облачната услуга

  • Наличност – вашите сайтове ще бъдат достъпни 24 часа 7 дни в седмицата.
  • Гъвкавост – за облачен сървър можете да изберете оптималната конфигурация на ресурсите за нуждите на конкретен сайт.
  • Надеждност – благодарение на използването на мрежа от сървъри, вашите сайтове ще работят по най-стабилния начин. Един или повече сървъри ще осигурят изчислителни ресурси, повече сървъри ще архивират данни, а други, ако е необходимо, ще възстановят тези архиви. Тази схема на работа просто елиминира риска от недостъпността на сайта.
  • Плащане – плащате само за ресурсите, които са ви необходими, ако те не са достатъчни, винаги можете да разширите вашата облачна конфигурация или обратното. Така че няма нужда да купувате ресурси с „марж“.
  • Никога няма да получавате писма от собствениците на сървъри за „превишаване на натоварването“ и молба да преминете към по-скъп тарифен план.

Работата на всяка компания е свързана със събиране и съхранение на данни. В същото време е необходимо да се осигури достатъчна защита на тази информация, особено когато става въпрос за лични данни.

Защо трябва да съхранявате данни?

Отговорът е лесен – изисква се по закон. Ако компанията извършва официални дейности, тогава документооборотът се регулира от държавата. Регулаторните органи могат да изискват фактури за проверки, документи, потвърждаващи извършването на търговска дейност и са необходими за плащане на данъци.

 

По закон документите трябва да се съхраняват пет години. И това се отнася както за хартиените, така и за електронните документи. И съхраняването им в електронен вид е много по-удобно.

Хартиените документи изискват физическо пространство, лесно е да си представите обемите, които могат да се натрупат за няколко години. В допълнение, минусът на хартиения архив е неговата уязвимост. Наводнение или пожар могат да унищожат цялата база. Електронната документация не изисква кутии и шкафове и е много по-лесно да търсите необходимия документ. Но възниква друг въпрос: какво място за съхранение да избера? Ще бъде ли това ваш собствен сървър или си струва да прехвърляте данни в облака?

Как да организираме електронен архив?

Както бе споменато по-горе, съхранението на електронни документи трябва да бъде сигурно. Архивът ще изисква добре подготвена ИТ инфраструктура. Можете да изберете свое собствено локално хранилище или да използвате услугите на облачен доставчик. Основното нещо е да се насочите към висока сигурност, стабилна работа и наличност.

Електронен архив се изисква от много услуги, така че достъпът до документите трябва да е удобен и бърз, търсенето да е лесно и да има възможност за отпечатване на хартия.

За големи компании, когато клоновете са разположени в различни сгради или дори в различни градове, електронният архив ви позволява да комбинирате всички данни на едно място и да дадете достъп на служители от различни отдели.

Електронният архив е по-удобен от хартиения в почти всички отношения:

  • Можете да търсите документи многократно по-бързо
  • Можете да спестите от специалисти по работа с хартиени документи
  • Намалява риска от дублиране и загуба на документи
  • Опростена комуникация между отдалечени клонове
  • Удобно структуриране, автоматизация

Не се колебайте да се насочите към надежден облачен доставчик, който да ви предостави гъвкави и прозрачни възможности за вашия разрастващ се бизнес.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: