72 са одобрените заявления за подпомагане на лица с репродуктивни проблеми в община Плевен
Комисията за финансово подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми на територията на община Плевен е одобрила общо 72 заявления на кандидатстващи през 2020 година. Заявленията са разгледани в рамките на 7 заседания на комисията. Отказите за периода са само 3 – на заявители, които не отговарят на критериите за подпомагане, показва справка с протоколите от заседанията, информират от Общински съвет – Плевен.
Средствата за финансово подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми в община Плевен се планират ежегодно в общинския бюджет. Подпомагането е по правила, приети от Общинския съвет. Средствата са в размер до 500 лв. на заявител и се предоставят за извършване на необходимите изследвания, предшестващи инвитро процедурите. Заявителите подават документи в Центъра за административно обслужване на граждани /пл. „Възраждане“ 4/.
Всички постъпили заявления се разглеждат от комисията, утвърдена отново с решение на Общински съвет – Плевен. За настоящия мандат съставът й включва 7 общински съветници – членове на ПК по „Здравеопазване и социална политика“ /доц. д-р Евгения Бързашка, д-р Йордан Георгиев, Димитър Карамфилов, Васил Петков, Георги Славов, Юлиян Йовков и Моника Чочева, която влиза в тази комисия на мястото на колегата си Илиян Йончев/, 3 представители на общинска администрация /д-р Елза Пачева – началник отдел „Здравеопазване и социални дейности“, Евгени Генов – директор дирекция „ФСД“, Драгомир Стойчев – юрист/ и акушер-гинеколог. Председател на комисията е доц. д-р Евгения Бързашка.
Кандидатите за финансово подпомагане трябва да отговарят на следните критерии:
– Да са български граждани с постоянен и настоящ адрес на територията на община Плевен и за период не по-малко от една година от датата на кандидатстване;
– Да нямат родствена връзка по права линия и до четвърта степен по съребрена линия;
– Да не са поставени под запрещение;
– Наличие на репродуктивен проблем.
Въз основа на решението на комисията, кметът на Община Плевен, в 7-дневен срок от получаването на протокола от заседанието, издава удостоверение за финансово подпомагане на заявителя. Той от своя срана представя издаденото удостоверение в посочено в него лечебно заведение. Правото за финансово подпомагане се погасява, ако след изтичане на едномесечен срок от издаване на удостоверението, същото не е потърсено и заявителят може да кандидатства отново за финансиране по реда на приетите правила.
Справка за одобрени заявления по години:
2017 г. – 49 одобрени заявления;
2018 г. – 61 одобрени заявления;
2019 г. – 61 одобрени заявления;
2020 г. – 72 одобрени заявления. Това е първата година от новия мандат на Общинския съвет. Комисията за финансово подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми започна прием на заявления в края на м. март 2020 г., веднага след определяне на състава й с решение на Общинския съвет.
НАЙ-НОВИ:
- Футболна среща събра ученици от град Роман и село Мечка по инициатива на НССБ
- Преди 40 години: на 20 април Христо Проданов покорява Еверест
- Постоянен арест за 15-годишната, опитала да убие майка си в Горни Дъбник
- Днес е Акатистна събота, почитаме Света Богородица
- Времето в Плевен: предимно облачно, максималните температури ще са между 14° и 16°
- Днес отбелязваме 148 години от Априлското въстание
- 20 април – Международен ден на свободния печат
- Плевен посреща Великден с разнообразна програма
- В Гулянци започна подготовката за Великденските празници - снимки
- България на 4 колела: съвети за безпроблемно пътуване и спестяване на пари