ОДМВР – Плевен с информация за сроковете при подмяна на личните документи
С изменение на параграф 10 от преходните и заключителни разпоредби на Законът за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г. и за преодоляване на последиците, гласувани на 06.11.2020 г., беше прието следното:
Срокът на валидност на личните карти и паспортите, който изтича в периода от 13.03.2020 г. до 31.01.2021 г., се удължава с 6 месеца.
При желание/необходимост всеки гражданин може да подаде заявление за нова лична карта и паспорт и преди изтичането на удължения срок.
Срокът на валидност на СУМПС, който изтича в периода от 13.03.2020 г. до 31.12.2020 г., се удължава със 7 месеца, считано от датата на изтичане на срока, посочен в съответното свидетелство.
Всеки български гражданин, който живее на територията на страната, е длъжен в срок до 30 дни след навършване на 14-годишна възраст да поиска издаването на лична карта.
Няма удължаване на 30 дневния срок, предвиден в Закона за българските лични документи за подаване на заявления за първа лична карта след навършване на 14-годишна възраст.
Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР-Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи /лични карти и паспорти/ с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР-Плевен, както и в ОДМВР-Плевен /гр.Плевен, ул.Сан Стефано №3/. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено.
Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението.
Във връзка с приетите изменения в ПИБЛД и ЗБЛД, Ви уведомяваме, че заявления за издаване на свидетелство за управление на МПС (СУМПС) с обикновена услуга (до 30 дни) могат да бъдат подавани както в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен, така и във всяко едно Районно управление в ОДМВР-Плевен, в следните случаи.
- При подмяна на СУМПС, поради изтичане срок на валидност;
- При вече изтекъл срок на валидност;
- При промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация;
- При издаване на дубликат на изгубено, откраднато, повредено или унищожено СУМПС.
Гражданите могат да посочат къде желаят да получат готовото СУМПС – в районно управление, където е заявена услугата, в друго РУ при ОДМВР-Плевен или в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен.
Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg.
НАЙ-НОВИ:
- Разрешение за строеж на нова сграда за училище „Валери Петров” издаде Община Плевен
- С кандидат за кмет и пълна листа ще участва в изборите Коалиция "Заедно за силна община" в Плевен
- МК „Българска нова демокрация /СДС/” се регистрира в ОИК и заяви подкрепа за Георг Спартански
- Пожарникари гостуваха на децата от ДГ „Калина” - снимки
- Плевенчанка ще се състезава за световната титла на савате комба (френски бокс)
- Обезболяване по време на раждане – тема на новото издание на Училището за бъдещи родители в ,Мама и Аз' на 29 септември
- Българска Асоциация на Биопроизводителите организира Ден на отворените врати в град Славяново
- Доктор Валентин Христов е кандидатът на ПП ГЕРБ за кмет на Плевен
- Александър Николов и МК „Алтернативата на гражданите“ внесоха документи за регистрация в изборите
- Нарушения във водоподаването в жк „Дружба“, Гривица, Бреница и Славовица.