ОДМВР – Плевен с важна информация за подмяната на личните документи

30.10.2020 9:29

Всички лица с постоянен адрес на територията, обслужвана от ОДМВР – Плевен, имат възможност да подават заявления за издаване на български лични документи /лични карти и паспорти/ с обикновена услуга във всяко Районно управление на територията на ОДМВР – Плевен, както и в сградата на ОДМВР – Плевен в областния град на улица „Сан Стефано“ №3. Мярката е с цел допринасяне на удобство за гражданите, които в рамките на работното време могат да направят избор за предпочитано от тях звено.
Готовите документи се получават в звеното БДС, където е подадено заявлението, напомнят в съобщение от Пресцентъра на Полицията в областния град.

Във връзка с приетите изменения в ПИБЛД и ЗБЛД заявления за издаване на свидетелство за управление на МПС (СУМПС) с обикновена услуга (до 30 дни) могат да бъдат подавани както в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен, така и във всяко едно Районно управление в ОДМВР – Плевен, в следните случаи.
• При подмяна на СУМПС, поради изтичане срок на валидност;
• При вече изтекъл срок на валидност;
• При промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация;
• При издаване на дубликат на изгубено, откраднато, повредено или унищожено СУМПС.
Гражданите могат да посочат къде желаят да получат готовото СУМПС – в районно управление, където е заявена услугата, в друго РУ при ОДМВР-Плевен или в сектор „Пътна полиция“ при ОДМВР-Плевен.

Тези български граждани, които притежават валиден електронен подпис, могат да ползват и услугата издаване на лична карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги от „Портал за електронни административни услуги на Министерството на вътрешните работи“, достъпен на интернет адрес: https//e-uslugi.mvr.bg .

Срокът на валидност на личните карти и СУМПС, изтичащ в периода 13.03.2020 – 31.10.2020 (включително) е продължен със 6 месеца съгласно Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г.

Всеки български гражданин, който живее на територията на страната, е длъжен в срок до 30 дни след навършване на 14-годишна възраст да поиска издаването на лична карта.

Няма удължаване на 30 дневния срок, предвиден в Закона за българските лични документи за подаване на заявления за първа лична карта след навършване на 14-годишна възраст.

 

#тагове:

НАЙ-НОВИ: