„Топлофикация – Плевен“ ЕАД: Надвзетите суми за топлинна енергия вече са възстановени по партидите на клиентите

13.07.2020 12:17

Потърсихме изпълнителния директор на Топлофикация – Плевен ЕАД инж. Йордан Василев, за да разясни темата около сумите за възстановяване към абонатите.

Инж.Василев, нека напомним на нашите читатели какво наложи да прекалкулирате суми със задна дата?

След влязло в сила допълнение на Закона за енергетиката поради промяна в цените на синьото гориво от Русия със задна дата, в началото на юни КЕВР утвърди нови цени на топлинната енергия, която се отнася за периода от 01.07.2019г. до 31.03.2020г. За „Топлофикация-Плевен“ ЕАД преизчислените цени са 81,54лв/МВтч без ДДС с топлоносител гореща вода и 80,40лв/МВтч без ДДС за топлоносител водна пара.

Колко е всъщност намалението?

Намалението за Плевен е съответно 4,06% за клиенти, ползващи топлинна енергия с топлоносител гореща вода и 5.40% за клиенти, ползващи топлинна енергия с топлоносител водна пара.

Вие направихте ли преизчисляването? 

Да. От миналия четвъртък надвзетите суми за топлинна енергия  са възстановени по партидите на нашите клиенти.

Скоро ли фактурите ще са при клиентите? 

Фактурите ще се разнасят от 20.07.2020г.

Добра новина. А ако сумата са възстановяване е по-голяма от единичното задължение? Да не се окаже, че остатъкът изчезва? 

Естествено, че не. Ако сумата за възстановяване е по-голяма от задължението по издадената фактура, приспадането ще продължи до изчерпване на средствата. Заедно със сметката за месец юни 2020г. клиентите ще получат кредитно известие за направените корекции с подробна информация за калкулираното по месеци.  Това важи за клиентите на реален месечен отчет.

А за клиентите на годишен отчет? 

За всички клиенти на годишен отчет, възстановяването на навзетите суми ще се осъществи заедно с годишната изравнителна сметка.

Ще ви обрисувам следния казус. Клиентът Лазаров до месец януари е живял в жилище, където е ползвал централно отопление. След това се е преместил в друго, а там се отоплява, например, с ток, т.е. той вече не е Ваш клиент, но е бил. Как ще  му бъдат възстановени сумите за използваната енергия от юли до януари? 

Топлофикация – Плевен ще възстановява сумина всички лица, които са загубили качеството на клиент и не дължат суми за топлинна енергия.

Какво е необходимо да се предприеме в този случай от страна на лицето? 

Лицето, което вече не е наш клиент, трябва да подаде писмено заявление, което да съдържа информация за банкова сметка, по която да се преведе сумата. Трябва да бъдат и приложени документи, удостоверяващи собствеността.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: