Две нови електронни услуги пуска НАП
Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140, съобщават от плевенския офис на приходната агенция.
От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП. Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.
За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.
Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговориимат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това ставас подаване на заявление за съответната услуга.
Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.
Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП:https://nap.bg/page?id=762.
Информационният център на НАПотговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни,на цена според тарифите на съответния оператор.
НАЙ-НОВИ:
- Вокална група "Дивна" и Танцов състав "Сборенка" участваха в Международен Фолклорен фестивал
- Академия за дигитални умения помага на учителите да внедряват изкуствения интелект в учебния процес
- 5-о бригадно командване с богата програма по повод Деня на храбростта и празник на Българската армия
- Изложба с детски творби от конкурс за Великден ще бъде открита на 25 април
- Най-добрите ученици по астрономия от цялата страна ще мерят сили в Плевен на Национална олимпиада
- „МИГ Белене-Никопол“ обявява подбор на проектни предложения
- Лазарки от ДГ „Теменуга“ поздравиха служителите на терапевтичен и козметичен център "GG"
- Футболни рефери от Плевен презентираха футболното съдийство като атрактивно бъдещо призвание
- Доц. д-р Александър Вълков е новият директор на УМБАЛ „Георги Странски“ ЕАД
- За притежание на наркотици в полицейския арест е задържан 35-годишен плевенчанин