НАП – Плевен: Касовите бележки при пазаруване онлайн вече могат да не са от фискално устройство
С последните промени в Наредба № Н-18/2006 г. се предлага алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите, извършвани от електронните магазини. Лицата, приемащи неприсъствени плащания с дебитни или кредитни карти вместо да издават фискален бон или системен бон ще имат възможност да регистрират и отчитат продажбите чрез издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност. За физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител, се запазва. За това информират от плевенския офис на НАП.
За да се възползват от новия ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта и да не приемат другиплащания, за които се изисква издаване на фискален/системен бон. По отношение на използвания софтуер за управление на продажбите, не се допуска чрез него да се управляват други продажби, извън посочените. Софтуерът,трябва да отговаряна предвидените с наредбата изискванияза пълнота и интегритет на данните, еднозначна автентификация на потребителите, а когато представлява модул от софтуер, не се допуска да бъдат дублирани функционалностите му от другите модули. Софтуерът, трябва да генерира уникален номер на всяка направена поръчка за закупуване на стока или услуга.
Търговците, избрали този алтернативен ред, са задължени за извършената продажба да изпращат по имейл на клиента документ, съдържащ реквизити на касовата бележка, както и QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др. Електронните търговци са задължени да подават към НАП стандартизиран одиторски файл за всички извършени чрез електронния магазин продажби. Информацията следва да се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.
Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация в НАП. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.
На 31 януари 2020 г. изтича крайният срок за търговците, които използват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) за да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18, припомнят още от НАП.
Повече информация за измененията на Наредба № Н-18 може да се получи от сайта на НАП https://nap.bg/и на телефона на Информационния център – 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор/
НАЙ-НОВИ:
- Деца от Плевен изживяха пролетно приключение по скали и пещери в образователен лагер - снимки
- В ПГХВТ „Луи Пастьор” демонстрираха иновативна форма на обучение
- Самодейният театрален състав при НЧ „П. Р. Славейков 1923“ - Гулянци представи „Криворазбраната цивилизация“ - снимки
- Днес: Плевенската филхармония представя най-популярните оперни арии в „Класика и романтика”
- Прокурор Николай Пачевски с награда от Съюза на юристите
- Кметът приветства участниците в Републиканския турнир по стрелба за служители на МВР „Величко Величков“
- XVIII-ти Регионален детско-юношески конкурс ”Фолклорни приумици‘’ ще се проведе в Червен бряг
- Директорът на ОДМВР - Плевен откри днес турнира „Величко Величков“
- Откриха изложба с творби на младите художници от ОУ "Валери Петров" - снимки
- Журналистът Огнян Стефанов представя новата си документална книга в Плевен