Проект „Утринна приказка“ реализират в ДГ „Калина“ – Плевен

29.10.2019 9:17

Проект Педагогическа практика “Утринна приказка“ 2019/2020 г. е адаптационен психолого-педагогически и методически практико-приложен модел за съвместна работа на учители и представители на семейната общност в периода на постъпване на три годишните деца в ДГ, който стартира през учебната 2018/2019 г. съвместно с МОН. От тази учебна година в него се включихме и ние, сподели г-жа Сайкова, учител на група в ДГ „Калина“ – Плевен.
Проектът представлява допълнителна възможност за образователно развитие, в която педагогическите специалисти и представителите на семейната общност работят заедно, за да се създадат условия на адаптация, детската личност да разгърне пълния си потенциал в предучилищната институция. Ориентиран е към 3-годишното дете, постъпило в първа група в детската градина, особено ако преди това не е посещавало ясла и за „представители на семейната общност“, когато говорим за родители и семейство.


Първите майки вече посетиха най-малката група в ДГ „Калина” и ангажираха вниманието на нейните възпитаници. „В отзива след срещата в анкетните карти те препоръчват да има повече такива мероприятия, а не само по проект, защото са хубаво преживяване както за децата, така и за родителите. А на по-късен етап да се включва и дете, което да асистира при представяне на приказката. Това мнение категорично илюстрира, че проектът изпълнява и втората си функция – да създава положителни емоции от контакта с децата и за техните близки. ”
В ролята на разказвач пред децата от първа група „Бърборино“ от ДГ „Калина“ гр.Плевен се изяви Станислава , дете от ПГ – четвърта „А“ „Мечо Пух“ в същата детска градина,като разказа на малките палавници приказката „Трите прасенца“. Децата слушаха с голям интерес, а накрая аплодираха кака Стаси. Госпожа Сайкова я награди с красива картинка, която й остане за спомен и с гордост я показа на своята група.
Графикът за участие в „Утринна приказка”, включително и с резервен вариант, се прави предварително. Кой ще чете сутрин е ясно вече за месец напред. Срещнахме много ентусиазъм и съпричастност от родителите. По време на срещите с тях усетихме, че те се опознават и се превръщат в екип. За работа по такъв проект не се изискват допълнителни средства. Важното е да има желание за „влизане в обувките на другия”, на учителя. Да се разбере, че неговата роля никак не е лесна, сподели директорът на детската градина г-жа Жоржетина Атанасова.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: