Общинският съветник Бойко Тодоров с отчет пред гражданите за своята работа!

29.09.2019 10:04

Преди четири години бях избран за общински съветник от листата на „Местна коалиция за промяна-БСП и ПК „Тракия“. В кандидатската листа за общински съветници бях на незавидното 28-мо място. Избирателите в Община Плевен – чрез избор с преференции – отредиха да бъда част от местната власт!
Убеден съм, че е задължително избирателите да потърсят от съветника, за когото са гласували, информация за това, какво е свършил през мандата. Затова представям кратък отчет за това, което смятам, че бе най-важното от моята работа.

Актуални входирани писмени питания, касаещи обществеността!

ПЪРВО:
С Постановление № 129 от 26.06.2012 г. Министерският съвет на Република България прие и направи изменения в редица нормативни документи, във връзка с промените в Закона за държавния служител. Новите разпоредби подпомагат правилното организационно структуриране на администрацията и са насочени към отстраняване или намаляване на недостатъци като: ниска натовареност на отделни звена за сметка на високата натовареност на други, дублиране на дейности между звена, необосновани граждански договори за дейности, които се припокриват с функционалните задължения на общински служители и др.
Във връзка с това имам подадени две входирани питания съответно през 2018г. и 2019г., касаещи целия мандат 2015г.-2019г.
1/ Колко, какви и на каква стойност /по отделно за всяка една от посочените години/ са гражданските договори, сключени между служителите на общинската администрация, общинските дружества, в т.ч. и общинските предприятия и Община Плевен?
2/ Колко, какви и на каква стойност /по отделно за всяка една от посочените години/ са гражданските договори, сключени с външни лица извън структурата на общинската администрация,общинските дружества,в т.ч. и общинските предприятия и Община Плевен?
РЕЗУЛТАТ: Получен писмен отговор! Установени стотици хиляди лева разход за общината.

ВТОРО:
Поради неясно представен ред и показност пред обществото на тема „Целево финансиране”, в средата на мандата зададох въпрос, с който трябваше да се покаже, има ли определени значими проекти за града и общината.
1/ Колко и какви искания за целево финансиране на Община Плевен са отправени към Министерски съвет или някое от министерствата?
2/ Конкретно, входящи номера, цел на финансиране, стойност, колко одобрени и колко не. Също така и приоритетни за 2019г.
РЕЗУЛТАТ: Получен писмен отговор! Открито желание за финансиране на приют за безстопанствени животни от държавата за сума 3 млн.лв.!

ТРЕТО:
Януари месец 2019, по сигнал на граждани и медицински работници и след моя лична проверка в “ДКЦ III”, при наличие на обявена грипна епидемия в Област Плевен, установих че отоплението на сградния фонд почти не функционира. Като въпроси бяха отправени към кмета на Община Плевен с цел да се вземат СПЕШНИ и неотложно мерки, в резултат на което поисках писмен отговор с превантивен характер.

ЧЕТВЪРТО:
След подадени сигнали на граждани по отношение поддръжката на сградния фонд на „МЦР Спортна медицина I” –бившата Стоматология, като Общински съветник посетих съответно здравното заведение. Първото направено впечатление е, че не са спазени елементарни санитарно хигиенни условия.
РЕЗУЛТАТ: Получен писмен отговор. След което дружеството обяви и фалит. Открито наличие на безстопанственост.

ПЕТО:
Пътна маркировка и сигнализация на пътен участък гр. Плевен-с.Ясен.

С поглед назад се наблюдаваха различни пътни инциденти свързани с необозначена и немаркирана пътна настилка, която остава и до ден днешен за забравен от общината път. Нощната видимост, изразена чрез коефициент на яркост при обратно отражение при суха настилка, не съответства на никакви норми и е равна на нула съгласно клас по БДС.
РЕЗУЛТАТ:Устен отговор от страна на кмета, с обещание за разглеждане и адекватна реакция по проблема.

ШЕСТО:
Третиране на зелени площи в кварталите на град Плевен и околието.
След налични множество ухапвания от кърлежи и насекоми актуален въпрос спрямо общинско предприятие „Паркстрой”
1/ Проконтролира ли се дейността на ОП „Паркстрой“?
2/ Осъществени ли са пръскания срещу кърлежи инасекоми в двата най-големи жилищни района Дружба и Сторгозия, и ако да, кога и с какви препарати?
РЕЗУЛТАТ:Получен устен отговор.Установено забавяне на третиране в началото на сезона, когато е необходимо препаратите да се справят с ларвите в зародиш.

СЕДМО:
Изграждане и поставяне на паметник Емил Димитров.
Поради засилен интерес с мен се свързаха дарителите и инициатори на проекта, интерсуващи се какво се случва с техните вложения. Към тогавашна дата имаше сериозна забава с изпълнение на проекта.
1/ Има ли административни пречки свързани с бюрокрация и тежки процедури, които възпрепятстват поставянето му?
2/ Спазен ли е реда за подаване на предложения и вземане на решения от ОС за изграждане на паметници, монумент, паметни плочи на територията на общината?
РЕЗУЛТАТ: Получен устен отговор. Бърза и своевременна реакция от страна на общината. В рамките на едно тримесечие паметникът беше поставен и открит.

ОСМО:
През месец юни 2018г на територията на Община Плевен официално бе поставено началото на строителни дейности по проект „Подобряване на условията за предоставяне на модерни образователни услуги в областта на образованието”. Проектът се осъществява от община Плевен с финансовата на оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020г.”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Всичко това като дейност е извършено и прието с ясна цел да се осигурят модерни образователни услуги чрез рехабилитация и обновяване на общинската образователна инфраструктура. Във връзка с редица сигнали за забавен ремонт на детска ясла „Гергана”, подадени до мен в качеството ми на общински съветник, зададох следните въпроси:
1/ Ще се състои ли така широко обявеният и очакаван от жителите и техните деца ремонт на детска ясла „Гергана”.Ако да – в какъв срок и какви процедури следват за осъществяването му?
2/ Как ще бъдат компенсирани гражданите за причиненото неудобство?
3/ Смята ли се, че комисията по избор в процедурата по ЗОП е свършила качествено оценката и съответното класиране на участниците?
РЕЗУЛТАТ: Получен устен отговор от кмета на Община Плевен.Установено голямо забавяне и не спазване на елементарни процедури, довели до неудобство на ползващите детското заведение.

ДЕВЕТО:
В началото на месец Август 2018 постъпиха редица сигнали от търговци ,както на автомобили, така и на малки фирми занимаващи се с занаятчийство, продажби на дребни стоки за бита, скараджии и обикновени хора с традиционно мислене за неделен пазар.
Т.нар.”Пазар на колите” до зала”Балканстрой” се утвърди във времето през последните тридесет години като едно добро средство за продажби на стоки втора употреба и в не малко случаи нови такива.Във връзка с недоволни търговци приех подписка с над 800 подписа в подкрепа на пазара и зададох придружаващи въпроси които целяха решаване на проблема.
1/ Към дата днешна има ли Община Плевен разработена идея за преместване на пазара на друго място,удобно за търговци и клиенти?”
2/”Възможно ли е да се заложи в проекто-бюджета за 2019 г. като за начало направа на идеен проект,и в последствие изграждане на елементарни условия/санитарни помещения,пропусквателни пунктове,сметоизвозване и др./за провеждане на нормална неделна търговия, която съществува и в най-развитите европейски и световни градове?
3/ В изказване на кмета се твърди че пазара е незаконен.С коя протекция тогава е съществувал в последните три години след като имаме действителни разрешения и
плащане на фактури?
РЕЗУЛТАТ: Получен писмен отговор. След редица коментари, разсъждения на ОС проблемът бе решен с предложение пазара да се премести на друго място в разрез с всички нормативни контроли.

ДЕСЕТ:
Актуален въпрос, касаещ контрол върху изразходвани средства за озеленяване.

1/ Какви средства са изразходвани за озеленяване, поддръжка и косене, кастрене на дървета засаждане на цветя, дървета и др. по години 2016г.,2017г.,2018г. и за шестмесечието на 2019г.”
2/ Какви видове, колко на брой цветя и на каква стойност са засадени по години
2016г., 2017г., 2018г. и за шестмесечието на 2019г. Следва да се включи посадъчен материал и стойността за поддръжка, засаждане, подмяна и други касаещи дейността разходи.
3/ Кои са фирмите доставчици на посадъчен материал към Община Плевен и „Паркстрой”ЕООД . Моля да ги посочите като такива и съответно направените заплатени разходи по години 2016г.,2017г.,2018г. и за шестмесечието на 2019г.”
РЕЗУЛТАТ: Не получен конкретен писмен отговор.В чакащи отговори.

ЕДИНАДЕСЕТ:
Актуален въпрос касаещ цялата плевенска общественост. А именно: Ще има ли предприятие за обработка и рециклиране на отпадъчен материал!

1/ Има ли постъпили инвестиционни намерения за изграждане на предприятие за оползотворяване на технологичен отпадък от процеси за рециклиране на акумулаторни батерии?
2/Ако има,къде се намира и какво е вашето становище? Запознат ли сте с технологичния процес и смятате ли,че мястото на едно такова предприятие в рамките на общината е удачно?
3/ Има ли постъпило инвестиционно намерение от „Монбат Рисайклинг” ЕАД като водещ завод за рециклиране на отпадни акумулатори?
РЕЗУЛТАТ: Няма получен писмен отговор, който да изложи възгледите и намеренията на Община Плевен в ЗА или ПОДКРЕПА на такъв обект. В чакащи отговори.

ПРЕДЛОЖЕНИЯ, поставени от мен, в качеството ми на Общински съветник:

ПЪРВО:
„Предложение за изграждане или монтиране на изкуствена неравност върху платното за движение, с цел ограничение на скоростта на движение по улица „Лозенка” гр.Плевен в съответствие с наредба №РД-02-20-10 от 05.07.2012г.”
Въведена подписка от над 40 човека, живущи на територията на улицата, които са свидетели и ежедневни наблюдатели на висока скорост и неправилно шофиране на една от най-опасните улици града!
РЕЗУЛТАТ: Касирано от опозиционна група съветници с цел да не се вземат необходимите мерки за маркиране, изграждане на такава! Неприето.
Написано и последващо заявление от името на живущите на ул.”Лозенка”.Отново не прието с писмо №ТСУ-94Б-293-12 от дата 11.01.2019г.

ВТОРО:
Предоставяне на еднократна финансова помощ на СКШ „Спартак Плевен XXI”за провеждане на държавно първенство от календара на БФ по шахмат.
РЕЗУЛТАТ:Прието предложение!

ТРЕТО:
Корекция, с цел детайлно уточнение в критериите за първото родено дете в Община Плевен. Записано изискване поне един от двамата родители да има постоянна регистрация на територията на общината. Завишаване на сумата на 600лв.
РЕЗУЛТАТ:Прието предложение!

ЧЕТВЪРТО:
Предложение за намаляване на лихвен процент на кредитна експозиция ползваща от общинска фирма„ТИБОР”
Рефинансиране с нов заем-ипотечен кредит в остатъчен размер на 652 360 лв. при внесена оферта от кмета Георг Спартански за 3,5% по мое предложение не повече от 3% .
РЕЗУЛТАТ: Прието от Общински съвет Плевен с мнозинство.

По моя инициатива внесен сигнал от Общински съветници относно незаконосъобразно решение на Общински съвет Плевен по т.4 „Изменение и допълнение на Наредба№20 на ОС Плевен за определяне на размера на местните данъци на територията на Община Плевен”, от проведено заседание с дата 31.01.2019г.до Областен Управител.
При обсъждане на дневния ред касаещ в наредбата бяха допуснати нарушения както следва:
1/ Неспазване на „Правилника за организация на дейността в Общински съвет Плевен”.Съгласно чл.49 чл.48 ал.5 чл.56 ал.1ал.2ал.3 /Пълен опис има в писмо с рег №АК-02-29 от дата 06.02.2019г./
РЕЗУЛТАТ: Невъзможност за произнасяне на Обл.Управител поради липса на правен интерес.

АКТИВНОСТ
по време на редовни сесии и комисии:
Над 40 изказвания, в подкрепа или неодобрение, по различни теми, свързани и касаещи обществеността!

PR публикация
Купуването и продаването на гласове са престъпления!

#тагове:

НАЙ-НОВИ: