Деца, родители и учители твориха заедно в ДГ „Първи юни“ – Плевен (галерия)

16.07.2019 14:05

През юни 2018 г., Детска градина „Първи юни“ – Плевен кандидатства със свой проект по Национална програма „Заедно за всяко дете – 2018 г.“ на Министерството на образованието и науката. Проектът беше одобрен за реализация в модула „Добри практики за взаимодействие на образователните институции с родителите“. Проектът беше подкрепен от УНИЦЕФ – България и Педагогически Колеж – Плевен и Регионалното управление на образованието в Плевен.


Проектните дейности в детската градина включваха разнообразни инициативи:
„Работилница за родители“. Работилниците се организираха в рамките на цялата учебна година. В работата им се включиха около 50 семейства. Идеята на тази групова дейност беше да се подобрят разбирането на родителите за особеностите на ранното детско развитие и възпитателските им възможности. В общо шест работилници бяха разработени 12 теми; Методите бяха подходящи и предразполагащи към споделяне на собствен опит и надграждане на този опит с помощта на психолози, които достъпно доближаваха психологичните знания до съзнанието на участващите родители. Работилниците приключиха ползотворната си работа, а участниците получиха сертификати за принос и участие.


През юли приключи и работата на творческото ателие. Творческото ателие беше замислено като възможност в работата с родителите и децата да участват родители наставници. Наставничеството тук имаше образователна цел, но не само. Една от дискретните цели беше вдъхновителската. Вдъхновението е процес на разпалване на ума и чувствата. Дори и да сме имали такава идея в началото на периода като замисъл, не можехме да бъдем сигурни в нейната реализация. Вдъхновението е свързано с творчески акт и по-често е ирационално.


Вдъхновител за децата и родителите беше Ралица Гетева, художник, ръководител на школа „Таланти“ и родител на дете от детската градина.
Темите бяха две: „Духът на Коледа“ и „Илюстративното рисуване“ .
При реализацията на първата тема в творческа изобразителна и конструктивна дейнос участваха около 60 семейства, като наставници участваха студенти от Педагогическия колеж. Изработването на картички не е трудно, децата и родителите им се забавляваха в работата с хартия, ножица, лепило и изобразителни пособия. Идеята да се поддържа духа на Коледа беше в съставянето и отправянето на послания, без ограничение в адреса. Всички направиха опит да отправят положителната енергия на душите си там, където е нужна. Дейностите по втората тема бяха заключителни в работата по този проект.


След коледното рисуване и създаване на творчески продукти, в което участваха и деца, и родители, предстоеше да се работи по тема с насока към илюстративното рисуване.

Идеята на втората тема беше да помогнем на по-големите да видят как се създават илюстрациите, да им покажем как се случва творческия процес, да усетят какво е вдъхновението на художника и как то му помага, за да създаде художествена творба. За по-малките искахме да създадем приказна среда, която да им помага да възприемат по-лесно съдържанието на приказките, а по този начин да засилим и интереса им към литературата. Решихме илюстрациите да са изобразени на една от стените в детската градина. Когато децата влязат в сградата, това е първото нещо, което виждат. Надяваме се, че малките тригодишни деца по-леко ще преживяват раздялата с родителите си през следващата учебна година, споделя директорът на детската градина Александра Иванчева.

„Художницата“, както я наричаха децата рисуваше пред очите им. Задаваха въпроси. Опитваха да работят с четките. Те виждаха и умората, но и удоволствието от създаването на образи и картини.  Виждаха боите по ръцете и, но и изгряващите върху стената образи. Някои от тях се заплениха и решиха, че ще я последват в школата и.

Замисълът да се изградят няколко малки илюстрации беше надхвърлен и водена от вдъхновението си, Ралица Гетева изрисува цялата стена.

Вписва ли се тази дейност в идеите на проект „Заедно“? Да. Защото когато хората са заедно в чувствата и преживяванията си, тогава се постига истински общностно чувство.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: