Галя Димитрова от студио за красота G&M за прическите, хората, стила на живот и общуването

24.12.2018 8:39

“Здравей, твоята приказка започва сега”. С това мото ще те посрещнат в професионално студио за красота „G&M“ в гр.Плевен. Фризьорските услуги тук са поверени на собственика – Галя Димитрова. Перфекционист в своята работа, тя приема с усмивка всеки клиент, като му предлага прическа, отговаряща на индивидуалните му предпочитания. От нея може да научиш много за твоята коса, за това, как да разкриеш твоя чар и самочувствие. Галя е лицето на салона, което ще ти даде добър съвет. Не се притеснявай да задаваш въпроси. Най- важен, според нея, е крайният резултат – доволният клиент.


– Кога се изкуши в този „капризен“ занаят?
– Професионално се занимавам от 2005-та година. Преди това го правех любителски. Първите ми клиенти бяха мои познати и приятели. Разбрах, че това е работата, която ми доставя удоволствие и носи удовлетворение.
– Студиото ли е първото ти сериозно начинание?
– Работила съм преди това и в родния ми град (гр. Луковит) – в Дипломат Плаза хотел, после и в център за красота в гр. Кнежа. Предизвикателството да продължа да се развивам ме доведе в гр. Плевен.
– А с какво „изкушаваш“ твоите клиенти?
– Предлагам им една приятелска обстановка, която ги кара да се чувстват удобно и уютно. Това е първата стъпка към предразположението клиентите и спечелването на тяхното доверие.
– В салона работиш с мъже, жени, с деца. Къде е най-трудно?
– Най-трудно ми е било, когато клиентът не е наясно какво иска. Предизвикателства има постоянно. Признавам, дамските прически са ми любими. При дамите разнообразието е по-голямо. Те обичат да експериментират – сменят прически, цветове, форма. Тогава се появява и предизвикателството пред мен – да направя реалност това, което за тях в началото е само представа. Клиентите не знаят, дали и колко ще е трудно, дали изобщо ще е възможно, това което желаят. Те са тук с желанието да си тръгнат като „друг човек“.


– Кои са по-суетни – мъжете или жените?
– Може би жените, защото обръщат повече внимание на косата си. Искат винаги да са актуални, модерни, да личи, че косата е здрава и поддържана, но тук е момента да кажа, че това се отнася за българите.Тъй като в салона има и доста клиенти от Италия (Галя говори Италиянски). При тях мъжете, като че ли са по суетните. В крайна сметка, това е първото, което се набива на очи – косата и ръцете.
– Кое е актуално сега в света на коафьорството, какви са тенденциите? Съобразяват ли се плевенчанки с тях?
– Тенденциите постоянно се променят. Ние фризьорите сме хората, които трябва да дават съвет и насока. Всички, малко или много, са наясно с новостите, но не на всекиго му отива всичко. Ако последните писъци в модата не са за теб – тоест даден цвят, желаната форма на косата и др., не е за твоя тип косъм – няма как да се получи, поне не и така както си го представят. Най-добрия вариант е, когато прическата отговаря на стила на живот, на обличане, на професията и най-вече на типа коса. Стремя се да направя така, че в последствие клиентите да имат най-лесния начин за поддържане на прическа всеки ден и то в къщи.
– При мъжете как стоят нещата?
– С прическа или без, те също трябва всеки месец да поддържат косата си. С течение на времето, по естествен път тя оредява. По-суетните питат, когато косата започне да се прошарва, какво може да се направи. Интересуват се от козметика за коса и по специално против косопад, при побеляване, подръжка и др.
Освен подстригване и боядисване на коса, Салонът ми предлага и широка гама от продукти, които може да се ползват и вкъщи – и за мъже, и за жени. Аз давам съвети на клиентите си. Но, ако има нужда да решават по-сериозни проблеми, са необходими и консултации с медици.
– Имаш ли постоянни клиенти. Как се създават?
– Повечето са такива.
В дневшно време като цяло се очертават два типа салони – едните са създадени само и единствено с цел бизнес.
Другите са създадени от страстта към професията. При мен, например, има клиенти, които идват от години. В такъв случай, аз вече знам неща от личния им живот, те знаят неща от моя, контактът е вече, не само професионален но има и доза емоция.
Както казва една приятелка козметичка, „козметик, фризьор и маникюрист са и нещо като личен психолог“. Има го удоволствието да общувам с вече познати( станали и близки) хора и да знам, че те разчитат на мен и ми вярват. Много по лесно се работи, когато го има доверието на клиента в мен.
Тук държа да отбележа, че отношението към всички клиенти е едно и също, това е задължително. Без значение е, какво е накарало новия клиент да дойде – може да е от любопитство, или пък нещо друго. Няма никакво значение! Просто се старая да правя това, в което съм най – добра.


– Предвиждате ли нещо, с което да направите Студиото по-интересно и атрактивно през новата година?
– Следя постоянно всичко ново, което излиза в моята професия и съм наясно с новите продукти и тенденции. Познавам много колеги от различни градове, посещавам семинари, на които обменяме опит. Честно казано, не всичко ново е най-добро. Но, аз продължавам да се развивам и смело мога да кажа на всички мои настоящи и бъдещи клиенти, че предстоят нови неща, които ще разкривам поетапно през предстоящата 2019 година.
– Какви са впечатленията ти за гр. Плевен? Има ли надежда за малкия бизнес?
– Като цяло, нашият регион „не е, каквото беше“. Но навсякъде има хора за всеки бизнес. Ако говорим за фризьори – убедена съм, че може да работиш навсякъде и да намериш твойте клиенти. Този, който е свикнал да ходи на фризьор, ще го прави.
Не мога да кажа, че няма място за този бизнес, въпреки че са страшно много фризьорите. В крайна сметка, клиентът е показател, но пък ние сме хората, които трябва да го научим на нещата, които искаме да постигнем с неговата визия, т.е. той не е длъжен да знае всичко за фризьорството. Ние, които работим тази професия, трябва научим клиентите си да знаят, кое може и кое не.
Отражението в огледалото за мен говори много. Видимо се променя лицето на доволния клиент. Когато отражението сияе – това е най-голямата оценка за моята работа. Това е моментът, в който осъзнавам, че моят труд е допринесъл за самочувствието на човека. Няма нищо по-хубаво от това, да видиш излъчването и удовлетворението в очите на хората.

За контакти – гр. Плевен, ул. „Васил Левски“ 60

GSM – 088 456 6183

www.studio-gm.bg и фейсбук страница – https://www.facebook.com/STUDIOGMPLEVEN/

#тагове:

НАЙ-НОВИ: