Кметът Спартански: Плевен може да развива исторически, културен, винен и здравен туризъм

28.11.2018 13:06

„Не трябва да имаме мегаломански очаквания по отношение на туризма в Плевен. Казвам го, защото Плевен, макар да е седмият по големина град, е със жители около 100 000, с всички условности на тази статистика, няма море, няма планина”. Това каза днес кметът Георг Спартански при откриването на кръглата маса на тема „Актуални проблеми в развитието на туризма в Плевен, нови тенденции, начини на изграждане на атрактивен и конкурентоспособен продукт в посока към вътрешния пазар”, която организира Община Плевен. Ние имаме т.нар. ниша за исторически туризъм, а тя е свързана с битката отпреди 141 години, продължи градоначалникът.  Той припомни, че основният туристически поток преди години в Плевен е бил предимно поклонически туризъм от посетители от бившите съветски републики.

Спартански подчерта, че днес Плевен може да привлича посетители в посока на историческия, културния, винения и здравния туризъм. Разбира се, за да говорим за туризъм трябва да имаме предвид легловата база, ресторантите, атракциите, които да привличат посетители, добави кметът. И даде пример, че ако пациент от друг град на България дойде да се лекува в Плевен, то той ще бъде придружен от свои близки. За тях трябва да бъде подсигурено настаняване в хотел, ресторанти, в които да се хранят, а защо не и да посетят различни забележителности в града ни. Всичко това обаче трябва да стигне до потребителите на тези услуги чрез рекламата, каза Спартански и подчерта, че е нужна обща визия. Той обърна внимание, че не само Общината трябва да инвестира в развитието на туризма, но това трябва да правят и хотелиерите, и ресторантьорите, които посрещат туристите.

„Днес вече не е достатъчно да сервираш една шопска салата с ракия на туриста или тройка кебапчета с лютеница „Хорцето” и пържени картофи. Туристът очаква да види нещо, което няма в собствената си държава. Не можем да очакваме един турист да стои в Плевен повече от една или две нощувки, но за това време ние трябва да му осигурим такава културно-развлекателна програма, че той да поиска да се върне тук след година-две и да доведе свои приятели, да се похвали, че е бил в Плевен”, категоричен бе кметът Спартански. Той обърна внимание на неефективността на Туристическия информационен център в Плевен. И добави, че има своя визия за това как да изглежда едно такова място – лесно достъпно за всеки гост на Плевен, където да се купуват сувенири, рекламни материали, албуми и други. А продажбата им да носи средства, от които да се изработват нови. Кметът акцентира и върху логото на Плевен, което е патентовано на латиница и на кирилица.

По време на форума презентации напрвиха ПГ по туризъм „Алеко Константинов”, Институтът по лозарство и винарство, Регионалният военноисторически музей – Плевен, Туристическо дружество „Кайлъшка долина”, УМБАЛ „Д-р Георги Странски” – Плевен, МБАЛ „Свети Панталеймон” – Плевен, Медицински университет – Плевен. Презентация за новото туристическо райониране „Общо сътрудничество между общините на район Дунав” направи Венелина Червенкова, началник-отдел „Стратегическо планиране и продуктова политика в туризма” в Министерство на туризма.

 

#тагове:

НАЙ-НОВИ: