Интермес

Фестивал на българския розов домат в МЕТРО – Плевен (галерия)

03.08.2018 12:44

Фестивал на българския розов домат организира днес магазинът на МЕТРО в Плевен. Със събитието се отбелязва втората година от старта на програмата на МЕТРО за работа с български земеделски производители „Отгледано с грижа в България“, като фестивали се организират в седем магазина от веригата у нас. По време на локалните прояви производители на розови домати представят своята продукция в магазините на МЕТРО, а клиентите на компанията могат да се възползват от качеството на нейния български асортимент.

Цветан Цветанов от Лепица е един от земеделските производители партньори на МЕТРО, които доставят розов домат в магазина от веригата в Плевен. Той е производител вече 10 години, а за програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“ научава чрез Фонд „Земеделие“. Работим съвместно още от старта на кампанията преди две години, споделя земеделецът, който отглежда още краставици, картофи, зеле, дини, пъпеши… По думите му, настоящата година се е оказала доста трудна за земеделците, което дава отражение и върху обема на доставяната стока. Цветанов не крие отличните си впечатления от работата с МЕТРО – Плевен и определя програмата „Отгледано с грижа в България“ като един чудесен шанс за малките производители. Според земеделеца от Лепица, тайните за отглеждането на качествен розов домат са много. Розовият домат е изключително капризен и малко родовит – с три-четири път по-слаб добив от останалите видове домати, и трябва да имаш съответните познания, за да можеш да произведеш добра продукция, казва той.

По думите на Росен Георгиев, ръководител на Отдел „Плодове и зеленчуци“ в МЕТРО – Плевен, при старта на „Отгледано с грижа в България“ преди две години клиентите на магазина са били доста скептично настроени, смятайки, че подобна стока няма да се търси. Мнозина твърдяха, че потребителите са свикнали да купуват лъскави, калибровани плодове и зеленчуци, които местните земеделци няма да могат да произведат в своите стопанства, но с течение на времето този скептицизъм бе опроверган, разказва Георгиев. „Успяхме да пробием солидно в нашата целева група – ХоРеКа бизнесът, включващ хотели, ресторанти и кетъринг, където се търси основно аромат, вкус и качество на продукта, а не толкова визия. Смея да твърдя, че работим отлично и с местните производители, а за наша радост се наблюдава ръст и в броя на партньорите ни сред тях, и в количеството на продукцията, която те ни доставят“, заявява управителят на Отдел „Плодове и зеленчуци“ в МЕТРО – Плевен.

Целта ни с програмата „Отгледано с грижа в България“ е да идентифицираме малко на брой, но качествени производители, споделя управителят на МЕТРО – Плевен Иво Иванов. На клиентите пък се дава възможност не само да видят продукцията, но и да я опитат, за да се убедят в отличните й вкусови качества. Прави впечатление, че в последно време все повече от потребителите търсят качествената вкусна стока без да правят компромис с цената, посочва той. Ние не държим на калибровка, а на вкус, допълва управителят на МЕТРО. В тази връзка той анонсира старта на нова инициатива на веригата под мотото „Грозни, но вкусни“. В рамките й се предлага отново качествена стока от местни производители, но с не толкова добър външен вид. „Инициативата вече е факт в два магазина на МЕТРО в България, като предстои и ние да се включим в нея. Това е нещо ново, което ще ни отличава от останалите на пазара“, казва Иво Иванов.

Програмата „Отгледано с грижа в България “ включва над 400 вида локални артикули. В момента МЕТРО работи с над 150 малки земеделски производители, над 40 големи производства и 9 стратегически доставчици на розов селски домат. Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през годината е над 4300 тона, а асортиментът включва стари български сортове като Куртовска капия, домати Розова магия, Алено сърце и селска краставица, уникалният Реселешки лук и много други.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: