Петър Курумбашев пред „Плевен за Плевен“: Приетите промени в пакет „Мобилност“ са само частичен успех

09.06.2018 16:31

Най-важният положителен момент за нас от приетите промени в пакет „Мобилност“ е, че международният транспорт бе изваден от списъка на тези, за които се отнася директивата за командировани работници. Това коментира пред „Плевен за Плевен“ евродепутатът от Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент Петър Курумбашев. От друга страна, обаче, той отбеляза, че в същото гласувано компромисно предложение е записано, че директивата от ден 1 се прилага за каботажа или извършването на превоз, при който пунктът на натоварване и пунктът на разтоварване се намират на територията на една и съща страна. Като цяло, посланието на западните държави към нас в това гласуване бе „ако не се занимавате с каботаж, международният транспорт ще остане за вас“, което не е чак толкова решение, тъй като нашите камиони основно правят международен транспорт и по-малко каботаж, посочи Курумбашев.

„За съжаление, второто нещо, което бе гласувано, е забраната за почивки в кабините – включително и за седмичната почивка, и за намалената седмична почивка. Тази възможност е налице, само ако на съответния паркинг са изпълнени редица условия, сред които наличие на кухненски принадлежности, тенти за слънце, маси за пикник, определен брой душове на определен брой паркоместа, а също така паркингите трябва да са „gender friendly“, което е „най-голямата мъка“ на българските международни шофьори. В момента няма нито един такъв паркинг в Европа и аз много ще се радвам, ако почнат да се изграждат подобни“, изтъкна евродепутатът. Също така, Петър Курумбашев отбеляза, че паркингите трябва да бъдат и охраняеми, което означава не само да имат бариера, но и видеонаблюдение, и жива охрана. „Докато всичко това не се случи, нашите шофьори трябва да нощуват в хотели или на друго място, осигурено от работодателя. Освен това, ние приехме текст, в който се казва, че на всеки три седмици шофьорът трябва да се прибира вкъщи или на посочено от него място, но в същото време в последния гласуван доклад бе прието на всеки три седмици превозното средство да се връща в държавата-членка, където е регистрирано и там да извършва минимум една операция. Всъщност, това е доста по-тежко и неприятно от настоящото положение, тъй като много по-лесно би се върнал само шофьорът – очевидно е, че камионът няма как да се прибере сам“, обясни Курумбашев.

Петър Курумбашев определи приетите промени в пакет „Мобилност“, като един частичен успех, но припомни, че това решение е взето от Комисията по транспорт, но не и в пленарна зала, а това може да се случи още на предстоящата сесия на Европарламента в Страсбург през следващата седмица. „Очаквам това противопоставяне, което бе налице досега, да бъде факт и в пленарната зала затова категорично не можем да говорим за някаква безусловна победа, както направиха някои от моите колеги. Просто, казано на футболен език, мачът още не е свършил, въпреки че един колега обяви, че лично е победил Макрон. Затова си позволих да кажа, че има три трагедии във френската национална история – загубата на Наполеон при Ватерло, загубата на френския национален отбор от България с 1:2 на „Парк де Пренс“ през 1993 г. и победата на генерал Новаков над Макрон. Не е уважително на ниво Европейски съюз да се декларират такива победи. Очевидно, в крайна сметка споразумението ще бъде един компромис между неща, добри за западните държави и такива, добри за нас“, коментира още евродепутатът.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: