Плевен е част от един от 12-те винено-кулинарни маршрута в България
„Винените и кулинарни дестинации са важни не само за туризма, а и за българските производители. Те ще дадат възможност уникалните родни вина и продукти да достигнат до повече потребители, включително и чужденци“. Това каза министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов, който заедно с министъра на туризма Николина Ангелкова представиха съвместната инициатива „Сподели България“. Това информират от пресцентъра на МЗХ. Ще бъдат разработени 12 винено-кулинарни дестинации и предложени за обществено обсъждане с всички заинтересовани страни – хотелиери, туроператори, производители на вино и храни, общини. Една от тях е дестинация Мизия, в която са включени Плевен, Оряхово, Свищов и Русе.
„Министерство на земеделието, храните и горите се стреми да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти“, посочи министър Порожанов. Той припомни, че страната ни е вписала в европейския регистър две защитени географски указания – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”. В европейския регистър на храните с традиционно специфичен характер са вписани още „Филе Елена”, „Луканка Панагюрска”, „Роле Трапезица”, „Кайсерован врат Тракия” и „Пастърма говежда”. „България има регистрирани на европейско ниво и 54 вина със защитени наименования. Това ни подрежда на осмо място в ЕС по продукти със защитени наименования“, отбеляза министърът на земеделието.
През последните години са изградени значителен брой винарни с места за дегустации и отсядане. Много от тях са разположени в близост до популярни туристически забележителности, съчетани със съответната туристическа инфраструктура, което позволява пакетирането им в общ туристически продукт.
„Всички ние сме обединени от целта българските продукти да се утвърдят на нашия пазар, да се подобри тяхната конкурентност и да се осигури достъп до нови пазари, на които те да заемат своето достойно място“, каза още министър Порожанов.
Министър Николина Ангелкова отбеляза, че разработвайки допълнителни маршрути се покачва ръстът на посещенията на всеки един от обектите и България се търси все повече като страна, която предлага качество. Тя обясни, че дестинациите ще бъдат дигитализирани и включени в платформата „Аз обичам България”, която рекламира 100-те национални туристическа обекта.
НАЙ-НОВИ:
- Военнослужещи от Сухопътните войски оказаха помощ за справянето с водната криза в село Татари
- Онлайн празник в ИНУ "Христо Ботев" съвместно с детски градини - снимки
- Община Плевен обявява публичен търг за отдаване под наем на 13 бр. обособени търговски помещения
- Откритата педагогическа ситуация по предприемачество в ДГ "Трети март" – Плевен/снимки/
- От днес в Кнежа стартира благотворителната кампания "Купи и дари"
- Йоана Константинова е четвъртфиналистка на сингъл на турнир от категория J300 в Мексико
- Новият брой на списание "Пламък" е посветен на творци от Плевенския край
- Д-р Илия Крачунов: Жените са по-загрижени за белодробното си здраве от мъжете
- Среща с проф.д.ю.н. Атанас Семов ще се проведе днес в Плевен
- От днес е в ход третата кампания „Безопасно шофиране през зимата“