Телефонната кампания на НАП – Плевен вече дава желаните резултати

23.07.2014 17:46

23.07.nap

Предприетата през юни телефонна кампания от ТД на НАП Велико Търново и офис Плевен към неизрядни платци със задължения между 500 и 5 000 лева има първи финансови измерения. Общо в хазната през месеца за погасяване на главници и лихви по просрочени стари и нововъзникнали през 2014 г. задължения са постъпили над 1 милион лева. Най-висок е делът на вноските за задължителни осигурителни вноски – 532 хиляди лева, 255 хиляди лв. за ДДС и 218 хил.лв. за данък върху доходите на физически лица. Анализът на резултатите показва, че 40% от длъжниците се издължават напълно, а останалите на части.
Продължават и срещите с представители на дружества от региона със задължения в по-големи размери с участието на директора на офис Плевен – Цветомила Потурлиева. На тях се разясняват начините за погасяване на просрочените задължения: чрез разсрочване или подписване на споразумения за плащане на части. Друг вариант е фирмите в дълг да предоставят имущество, което да гарантира изплащането на сумите на части. С представители на седем плевенски фирми личен контакт осъществи и директорът на Териториалната дирекция Велико Търново – Стефан Михайлов при посещение в офис Плевен. Тези срещи също са приключени с подписване на протоколи.
По отношение на задълженията по ДДС, законът предвижда: в случай, че не се погасяват в определените срокове, приходната администрацията да предприеме действия за прекратяване на регистрацията на дружеството по ЗДДС. Дерегистрацията е крайна процедура, която може да засегне неблагоприятно търговските дружества, защото ги лишава от възможността да начисляват данъка при доставките си и така ограничава правото на данъчен кредит на контрагентите им. Друга последица от прекратяването на ДДС регистрацията е начисляването на данък за всички налични активи, който ще трябва да бъде внесен в бюджета.
Офис на НАП Плевен при ТД Велико Търново приканва лицата с временни затруднения да посетят данъчната администрация, където да договорят периодите и начините на плащане на задълженията. Телефонната кампания и личните срещи ще продължат и през следващите месеци, като се очаква ръст на постъпленията.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: