Плевен каза „не“ на медийната олигархия
Медийната среда в регионалните градове в Северна България функционира нормално, спрямо случващото се в останалата част от страната. Това стана ясно след среща с активни граждани в Регионалната библиотека в Плевен, организирана от Европейската инициатива за медиен плурализъм и MoveBG. Срещата е част от разяснителна кампания за инициативата, предоставяща възможност на журналистите и гражданите сами да изискат директно от ЕП на европейско ниво да се прекратят връзките медии – бизнес – политика. На сайта на ЕК вече тече подписка, в която, за да се гарантира достоверността и независимостта на информацията в медиите, до 17 август трябва да се включат минимум 1 милион души от 7 европейски държави. Неприкосновеността на личните данни в подписката е гарантирана от ЕК.
Присъстващите на срещата се обединиха около мнението, че в града почти липсват случаи на оклеветяване на граждани от журналисти и те имат свободата да пишат материалите си по убеждение. Заради липсата на капацитет за ползване на експертно мнение при отразяване на събитията от местните медии обаче, повечето от участниците заявиха, че често предпочитат да се информират от националните медии. В тях обаче имат ограничено доверие, заради твърденията за политическата и икономическата им обвързаност.
Като изход от ситуацията плевенчани посочиха мерки за създаването на Закон, който да обхваща дейността не само на радиото и телевизията, но и на печатните и интернет медиите, и който закон да се обвърже и с ролята на рекламодателите и държавата като основен източник на приходи за медиите. Освен това според присъстващите, за упражняване на журналистическата професия трябва да се изисква лиценз, за да има инструмент, който да гарантира тяхната обективност.
Към момента обаче такива изисквания няма и в нито една европейска директива. По думите на Лоренцо Марсили, един от създателите на Инициативата, Делян Пеевски, Силвио Берлускони и Рупърт Мърдок са само имена, които се възползват от дълбоки пропуски в Европейското законодателство и затова гражданите на Стария континент трябва да изискат и подкрепят промяната.
В подкрепа на инициативата до момента са се присъединили над 100 европейски организации, а една от най-големите рекламни агенции в света Saatchi&Saatchi изготви безплатно рекламната й кампания – www.altphabet.org.
НАЙ-НОВИ:
- Военнослужещи от Сухопътните войски оказаха помощ за справянето с водната криза в село Татари
- Онлайн празник в ИНУ "Христо Ботев" съвместно с детски градини - снимки
- Община Плевен обявява публичен търг за отдаване под наем на 13 бр. обособени търговски помещения
- Откритата педагогическа ситуация по предприемачество в ДГ "Трети март" – Плевен/снимки/
- От днес в Кнежа стартира благотворителната кампания "Купи и дари"
- Йоана Константинова е четвъртфиналистка на сингъл на турнир от категория J300 в Мексико
- Новият брой на списание "Пламък" е посветен на творци от Плевенския край
- Д-р Илия Крачунов: Жените са по-загрижени за белодробното си здраве от мъжете
- Среща с проф.д.ю.н. Атанас Семов ще се проведе днес в Плевен
- От днес е в ход третата кампания „Безопасно шофиране през зимата“