Ръст на декларациите от юридически лица, подадени по интернет, отчитат от НАП – Плевен

31.01.2014 8:50

30.01.kampaniq

31 март е срокът за деклариране на печалбата от 2013 г. и заплащане на данъка за предприятията, напомни Александър Георгиев, началник отдел „Услуги за клиенти“ в офиса на НАП в Плевен. 1% отстъпка от дължимия годишен корпоративен данък (но не повече от 1000 лв.) ползват тези фирми, които подадат годишната си декларация по електронен път, с електронен подпис и внесат корпоративния данък до 31 март.
Георгиев информира, че до 30 януари са подадени 550 декларации от юридически лица, от които 350 са по интернет. През 2013 г. общият брой на приетите декларации по ЗКПО е 7 900, като повече от половината от тях са били по интернет. Отново фирмите ще могат да подават годишните си отчети за дейността на едно място – или в НАП или в териториалните бюра на НСИ, отбеляза той.
Възможностите за подаване на декларации, освен в салоните за обслужване са няколко – чрез интернет, подписани с електронен подпис; по пощата с обратна разписка; както и срещу входящ номер в 14 пощенски станции на територията на област Плевен. От НАП насърчават клиентите на администрацията да използват образците, които са публикувани на интернет страницата на НАП. Те са в текстови формат, така че могат да се попълват на компютър. Друг удобен вариант е да си свалят от сайта декларациите с баркод, тъй като така със сигурност няма да допуснат грешка при попълването им. Декларацията се зарежда на компютъра и се попълва офлайн, елиминира техническите грешки и гарантира по-бързо възстановяване на данък.
Заплащането на данъците и осигурителните вноски става само по банков път, с пощенски запис за плащане към бюджета или по Интернет. За улеснение на клиентите на НАП – Плевен са разкрити банкови гишета, които обслужват клиентите на администрацията. Заплащането на данък върху доходите от физическо лице на банково гише в офис на НАП е безплатно.
От приходната агенция съобщиха, че се работи по предоставянето на услуга за подаване на декларация за доходите без електронен подпис, само с персонален идентификационен код (ПИК). Това обаче предполага и законодателни промени. До момента в НАП – Плевен са издадени 7 658 персонални кода, като само през януари тази година са издадени около 150. Получавайки своя ПИК, клиентите на НАП получават достъп до много услуги на НАП, за които не се изисква електронен подпис: правят справка за активните трудови договори, справка за осигурителния им доход – върху каква сума работодателите внасят осигурителните му вноски, справка за индивидуалните партиди по ДЗПО – в кой пенсионен фонд е осигурен и каква е натрупаната сума до момента по партидата, както и справка за извършените плащания и разпределението на сумите по задължения.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: