Близо 1,2 милиона граждани използват ПИК на НАП
Близо 1,2 милиона граждани вече имат активен персонален идентификационен код (ПИК) на НАП, като само през миналата година са издадени над 207 000 кода.
В офис на НАП Плевен през месец януари са издадени близо 1 000 ПИК. Услугата е безплатна и отнема около 10 минути.
Общият брой е-услуги на приходната агенция, които могат да се използват с ПИК, надхвърля 60. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояние на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.
Най-новите е-услуги на НАП, достъпни с ПИК, от които могат да се възползват потребителите, са справки за връчени, получени или подадени документи при проверки и ревизии, за приключили или текущи контролни производства, както и възможност за връчване и предоставяне на документи на клиентите на НАП или на трети лица в рамките на контролни производства.
С ПИК на НАП могат да се ползват не само е-услугите на агенцията, а и тези, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини, сред които и Столична и други, напомнят от приходното ведомство.
Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код от НАП, могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: [email protected], по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg), подържана от Държавна агенция „Електронно управление“.
В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.
„Непрекъснато обновяваме и усъвършенстваме Портала за електронни услуги, като целта ни е да улесним данъкоплатците при изпълнение на данъчно-осигурителните им задължения и комуникацията им с НАП като цяло. В началото на март за поредна година ще пуснем и предварително попълнената декларация, която ще спести много време и усилия на клиентите ни“, каза директорът на дирекция „Обслужване“ Боряна Георгиева.
НАЙ-НОВИ:
- Кметът на община Червен бряг подписа важно споразумение за финансиране на приоритетни проекти
- Кметът на Гулянци и директорът на РДПБЗН-Плевен откриха турнира по пожароприложен спорт за купа „Кайлъка“
- Международният студентски фестивал Денят на народите ще се проведе на 18 май в Плевен
- Тази неделя: Над 800 участници се включват в десетото издание на Маратона на приятелството в Плевен
- Българската православна църква почита днес паметта на светите Баташки мъченици
- Днес: нарушено водоподаване в района на ШЗО-то
- Коалиция „БСП за България“ откри в пълната зала „Катя Попова“ предизборната си кампания в Плевен
- Времето в Плевен: променлива облачност, максималните температури ще са между 18° и 20°
- 17 май – Световен ден на предизвикателството и Ден на българския спорт
- 17 май – Световен ден на информационното общество