Златка Димитрова и Меги Димчева – звездни кръстници в най-масовото кръщене в Плевен

13.10.2017 16:29

Нa 22 октомври 2017г. в големите православни храмове на 10 български града, сред които и Плевен, Движение за национална кауза (ДНК) провежда най-мащабното Свето кръщение на новородени деца в съвременната история на България – Националното кръщене. Инициативата е под патронажа на Патриарх Неофит и Българската православна църква, които освобождават участниците в кръщенето от задължителната такса за ритуала и даряват безвъзмездно кръщелните свидетелства. В Плевен събитието започва от 11:00 часа в храм „Света Параскева“, а родителите-участници могат да избират за кръстници освен свои близки, водещата на „Търси се“ Меги Димчева и „Майка на годината 2016г.“ – Златка Димитрова. Официален гост ще е кметът на община Плевен г-н Георг Спартански.

Националното кръщене е финалът на кампанията за насърчаване на раждаемостта „Направи го за България”, в рамките на която за всяка споделена бременност ДНК осигурява минимум 1 лев на фондация „Искам бебе“ в помощ на двойките с репродуктивни проблеми.

„Създадохме „Направи го за България”, за да не сме последните, които ще загасят осветлението“, коментира кампанията за радио ВВС Андрей Арнаудов. Британската медия отрази инициативата в документалната си програма за демографската криза в България, което даде международен отзвук на каузата. „Вярваме, че за да има дейността ни положителен и дълготраен ефект, тя трябва да бъде устойчива във времето. Затова вече готвим и второто издание на кампанията: „Направи го за България – 2“ – за деца, заченати 2017-а година.”, разкри още той.

За по-малко от девет месеца, в „Направи го за България” се включиха повече от 1200 семейства. Много от тях са българи в чужбина, с трети и четвърти деца, близнаци и дори тризнаци. ДНК ще предаде на законодателната и изпълнителна власт предложения за промени в средата и трудовото законодателство, които проведеното сред майките допитване разкри като належащи.

Традиционното сребърно кръстче – символ на вярата, подаряват г-жа Н. Беширова и SSG Jewlery. Към каузата за повече деца в България, се присъединиха „Пуфис“ и „Тео Бебе“, които са подготвили специална изненада за всяко бебе, участник в кампанията. Медийни партньори на „Направи го за България“ са „БТВ Медиа Груп“, „БТВ Радио Груп“, вестник „24 Часа“ и списание „9 месеца“.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: