„Инжстрой“ приключи 2015-та със счетоводна печалба от близо 900 000 лева

11.02.2016 17:23

Една от общинските фирми в Плевен, чиято работа се коментира непрекъснато, е „Инжстрой“ ЕООД. Управител на дружеството от януари 2015 година е инж. Валентина Вълчанова. Разговаряме с нея за финансовото състояние на фирмата към момента, за проблемите и тяхното решаване, за бизнес-програмата на дружеството за тази година.

vulk

– Г-жо Вълчанова, в какво състояние поехте фирма „Инжстрой“?
– С назначаването ми за управител на „Инжстрой“ ЕООД през януари 2015 г. дружеството се намираше в изключително тежко финансово състояние. Счетоводната загуба за 2013 г. бе 660 000 лв., а за 2014 г. – 1 048 000 лв. Имаше и задължения към доставчици в размер на 1 200 000 лв., както и два кредита в размер на 800 000 лв. Техниката бе необслужена и реално опасна за работа – нямаше гуми, не работеха спирачки, съединители и др. С две думи – не можеше да се работи.
– Какво си поставихте за цел, поемайки управлението на фирмата?
– Когато поех фирмата, не очаквах, че има толкова проблеми и загубата е толкова голяма. Веднага се заех с изготвяне на правилната управленска стратегия, за да оправдая доверието на хората, които застанаха зад мен. Поставих си три основни цели – увеличаване обема на работа, намаляване на разходите и оптимизиране на персонала.
– Още в първото полугодие на 2015 г. вече се коментираше за промяна във фирмата. Какво направихте, за да започне да се говори положително за „Инжстрой“?
– Заради тежкото финансово състояние на „Инжстрой“ при назначаването ми за управител работниците ме приеха с недоверие и с коментари, че съм дошла едва ли не да ликвидирам фирмата. Те получаваха минимални заплати, нямаха и мотивация за работа. Много от тях казваха, цитирам: „Те ни лъжат, че ни плащат, ние ги лъжем, че работим“. С работа и постоянство обаче нещата се случиха и успяхме да стабилизираме дружеството. Това, което направих за работниците през 2015 г., е, че успях да увелича заплатите два пъти, изплатих и 13-а заплата, осигурихме работно облекло и условия на труд съгласно действащото трудово законодателство. Всички машини бяха ремонтирани и обслужени, за да се работи безопасно.
– Постигнахте ли целите, които си поставихте през 2015 г.? Какво е финансовото състояние на фирмата сега?
– Мога да кажа, че с много труд, упоритост и постоянство успяхме и това се вижда най-добре от финансовите резултати. За сравнение ще посоча няколко основни показатели – съответно за 2015 и 2014 година. Първият такъв показател е обема на работа. Реализираният обем работа към 2014 г. е за 5 253 000 лв. За 2015 г. този показател е съответно 9 900 000 лв., т.е. + 800 000 лв. реализиран обем към декември 2015 г., актуван януари 2016 г. Подписаните договори са за 12 000 000 лв.
Вторият показател – това са разходите на фирмата, като тук ще цитирам две най-важни пера. Само за горива и смазочни материали за 2014 г. при обем работа 5 253 000 лв. са изразходени 690 699 лв. А за 2015 г. при обем работа 10 700 000 лв. са изразходени 572 684 лв. Представителните разходи през 2014 г. са били 92 392 лв., а през 2015 г. те са 8 700 лв.
Третият важен показател е оптимизирането на персонала. Средносписъчният състав към 2014 г. е бил 147 души, а към 2015 г. тази цифра вече е 105 души. И забележете – всичко това при двоен обем на работа.
– Кой беше най-големият проблем и кое най-много ви притесняваше през изминалата година?
– Веднага мога да ви кажа – това беше опасността от обявяването на дружеството в несъстоятелност и доверието на хората.
– В професионален план кое ви радва най-много днес?
– Радва ме, че постигнах целите си, че дружеството е на счетоводна печалба 824 000 лв. и че получих кредит на доверие от работниците.
– Предстои разглеждане на програмите за развитие за 2016 г. на търговските дружества с общинско участие. Кои са основните акценти в програмата на „Инжстрой“?
– Поставили сме си няколко основни цели. Това са запазване на обема работа, запазване на печалбата, инвестиция в асфалтобазата за направата на лаборатория за изпитване на асфалтовите смеси и закупуване на смесител. И не на последно място – закупуване на техника, с която фирмата не разполага, а взима под наем. С труд и упоритост вярвам, че ще успеем да се справим с всичко.

#тагове:

НАЙ-НОВИ: