Без прекъсване на работното време се приемат годишните декларации в плевенския офис на НАП

25.01.2016 15:44

nap-stat

Без прекъсване за обедна почивка работи плевенският офис на Националната агенция за приходите, за да може всеки гражданин да подаде на време своята годишна данъчна декларация. Във всеки един момент има гише, на което може да се получи консултация или да се подаде декларация. В това увери днес на пресконференция директорът на офиса на НАП в Плевен Цветомила Потурлиева. Брифингът бе съвместен с Териториалното статистическо бюро – Северозапад с център Плевен по повод данъчната кампания.

В последните дни преди изтичане на крайните срокове плевенският офис ще работи докато бъде обслужен и последният клиент. От НАП –Плевен обаче призоваха все пак да не се чака последния момент – декларациите трябва да бъдат подадени, а данъците платени.

До момента 286 са подадените годишни данъчни декларации (ГДД) за доходите по чл.50 от Закона за облагане на доходите на физически лица, от тях: 37 с електронен подпис, а 34 с Персонален идентификационен код (ПИК).

327 са ГДД по чл.92 от Закона за корпоративното подоходно облагане за финансовата 2015 година, в това число 226 броя по интернет с електронен подпис.

Срокът за подаване на декларациите за облагане на доходите тази година изтича на 3 май, тъй като 30 април е почивен ден, а 2 май е празник – Великден.

От НАП-Плевен препоръчват на хората да подадат декларации по електронен път по три причини – по-бързо, по-лесно и безпроблемно подаване.

Подаването по електронен път дава възможност да се ползва отстъпка от 5% от данъка за довнасяне, ако декларацията бъде подадена по електронен път до 31 март, лицето няма публични задължения, подлежащи на принудително изпълнение (пр. неплатени фишове КАТ) и дължимият за внасяне данък бъде платен до 3 май.

С Персонален идентификационен код (ПИК) или ел. подпис могат да се ползват още над 20 други услуги – справки за задълженията си към НАП, за данък за колата, такса смет и данък сгради, да се подават осигурителни декларации, както и данъчни и осигурителни декларации и т. н.

Плащането на данъци и осигурителни вноски става само по банков път, с пощенски запис за плащане към бюджета или по Интернет. За улеснение на клиентите на администрацията в офис на НАП Плевен има офис на обслужващата ни „Инвестбанк“ Плевен, където заплащането на данък върху доходите от физическо лице е безплатно, т.е. няма такса за банковия превод. Заплащането на данъците и осигурителни вноски може да стане и в последния ден, стига средствата да постъпят по сметки на Агенцията до края на следващия работен ден.

Повече информация за декларирането и плащането на данъци и осигуровки има на сайта на НАП www.nap.bg. Допълнителна информация и телефонни консултации, клиентите на НАП в Плевен могат да получат на номер 064/898336 в офиса или на номер 0700 18 700 на цената на градски разговор в кол центъра на приходната агенция.  Адресът на офис Плевен е ул.“Дойран“ №43.

 

#тагове:

НАЙ-НОВИ: